/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Har du en Zepto computer
Fra : Eyvind
Vist : 515 gange
100 point
Dato : 09-06-08 22:22

For hvis du har en Zepto computer - så kan du måske svare mig på nogle spørgsmål.

0. Hvilken model har du.
1. Har du prøvet at skifte harddisk.
2. Kan den køre med ekstra skærm (som et stort skrivebord)
3. Eller kan den kun vælge intern/ekstern skærm.
4. Følger der drivere med til både Vista og XP.
5. Skal der lægges drivere ind til SATA harddiske.
6. Kan den boote på USB.
8. Hvilken model har du.
9. Kan touchpladen indstilles så der kun kan klikkes ved tryk på en af knapperne.
10. Kan låget lukkes uden at den går i dvale - altså køre med nedlukket skærm

Spørgsmålet er fordi jeg nu vil skifte fra stationær Comp og over til en ny bærbar.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 110 point
Dato : 09-06-08 22:29

Jeg forhandler dem så har alle modeller
1. Har du prøvet at skifte harddisk. Det er nemt at skifte harddisk, kan gøres på 5 minutter af alle
2. Kan den køre med ekstra skærm (som et stort skrivebord) ja
3. Eller kan den kun vælge intern/ekstern skærm. nej
4. Følger der drivere med til både Vista og XP. Som udgangspunkt er den uden styresystem, og Zepto sælger ikke længere XP
5. Skal der lægges drivere ind til SATA harddiske. Alle relevante drivers følger med
6. Kan den boote på USB. Ja
8. Hvilken model har du. Dem alle
9. Kan touchpladen indstilles så der kun kan klikkes ved tryk på en af knapperne. Uddyb?
10. Kan låget lukkes uden at den går i dvale - altså køre med nedlukket skærm ja

Henvend dig i øvrigt hos Sonofon butikken når du skal købe Zepto, dels kan du røre ved maskinen først og dels er det meget ofte billigere hos Sonofon end hos Zepto selv, og desuden er leveringen hurtigere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-08 22:45

Ok - jeg har da været henne hos Sonofon og kigge lidt.
Men de er jo lige begyndt at sælge dem.............så den store viden kommer nok. [sorry]

1. Jeg har set noget der ligner et låg ...............sidder harddisken så skruet i en ramme neden under ?????

4. Altså det er slut med at køre XP på en Zepto (har selv både Vista og XP + sp2/sp3)
Men det var nu heller ikke et XP styresystem men bare drivere jeg skulle bruge.

9. Jeg har nogle ældre Compaq hvor jeg har indstillet touchpladen til kun at styre musen og bruger så de to knapper ved touchpladen til at klikke. (altså når jeg ikke kører med mus)

Det er meningen at jeg vil køre med flere harddiske med hver sit styresystem:
XP
Vista
ubuntu (som den jo også kan)

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-06-08 22:51

Hvor i landet er du?

Så skal jeg fortælle dig hvor der er en ekspert

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-08 22:54

Ballerup området og er kørende i bil.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-06-08 22:56

Så kom du ind på Vesterbrogade 72 hvis det ikke er for besværligt, vi har en af ægte nørd

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-08 22:58

Ok det vil jeg gøre en dag.

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 09-06-08 23:03

Tak for svaret Kortoververden.
Det var jo svar på de fleste af mine overvejelser.

Det er ikke sådan lige at skibe den stationære og går over til kun bærbar.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-08 14:00

Jeg har været en tur hos Zepto i Baldersbrønde og kigge på modellerne.
Desværre er de næsten alle med disse krystalklare skærme, så Zepto er foreløbig fravlgt.