/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
knallerten kan faktisk ikke køre
Fra : kan2
Vist : 616 gange
100 point
Dato : 05-03-03 19:22

Jeg har en cpi hussar som har en evig tendens til at droppe fra 50 til 20 efter ca 500 meters blandet kørsel. Den gør det på samme måde som hvis den drukner, men jeg er temmelig sikker på at det ikke er det den gør. den bliver bare næsten lydløs og dette sker tit enten ved topfart eller ved acceleration. Jeg bruger masser af kaburator-sprit så dette er ikke problemet...

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-03-03 19:26

du bruger for meget karburator sprit, den overtænder

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 19:49

ja eller er din karborator er ikke indstillet rigtigt.. kender det godt..! og det er som regel det som er problemet..!

Held og Lykke

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : kan2

Dato : 05-03-03 20:24

ok, tak, min far sagde noget i den retning, med kaburatorspritten. Har lige tjekket tændrøret det er en smulle forkullet på spidsen, hvilket det selvfølgelig ikke ska være! Bare rolig, kører ikke på den før den er i orden. Er der andre muligheder end kabu-spritten, som kunne være problemet? Og kaburatoren og resten af knallerten er original.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 05-03-03 20:34

det er for meget karburatorsprit....tro mig...

Kommentar
Fra : kan2

Dato : 05-03-03 20:51

det lidt mærkelige er, at den også gjorde det lidt, før jeg begyndte at bruge kaburatorsprit. Hvad er det så? (Jeg ved godt jeg spør meget, men jeg ska jo ha et svar jeg kan se logikken i, selvom melander lyder som en der ved hvad han snakker om, men alligevel...

Accepteret svar
Fra : sjagget2003

Modtaget 100 point
Dato : 06-03-03 02:34

Tror ikke at spriten er dit problem, tror nærmere at du bruger et forkert tændrør, det er meget vigtig at du for et tændrør der kan tåle megen varme da en CPI er luftkølet, jeg ville prøve at købe et nyt tændrør.
Hvis det ikke hjælper, så prøv at checke om dit benzin filter er i orden, det stopper nemt til og skal udskiftes jævnligt, check også dit luftfilter, hvis det er tilstoppet får du for fed blanding.....

Godkendelse af svar
Fra : kan2

Dato : 08-03-03 09:34

Tak for svaret sjagget2003. Hae tjekket tændrøret og det var det der var problemet. nu kører den! tak igen