/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
NOKIA N82 - Kamera funktion
Fra : sødprinsesse
Vist : 551 gange
35 point
Dato : 06-06-08 12:37

Hjælp mig!

Nu ahr jeg lige væreti Thailand i 3 uger, uden at det lor.. kamera på 5 Mega pixel fungerer!
Jeg har snart forsøgt alt mht. indstillinger, lysfølsomhed osv....
Men HVER gang jeg tager billeder udendørs, bliver de hvide og jeg kan måske få øje på en enkel lille ting på billedet....... Jeg kan sagtens video optage der i.........

Håber nogle kan give et godt råd!

Takker og god sommer dag til jer alle sammen!

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 06-06-08 12:38

ps. Jeg har ikke mere end de 35 point... derfor er der ikke sat flere på......

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 06-06-08 14:53

Kunne man forestille sig at du kom til at holde på lysmåleren og den så overeksponerede billeder? Den sidder lige oppe over N82 oppe i venstre hjørne af telefonen på fronten...

Ellers skal du måske kigge på dine indstillinger i kameraet? Se om der er blevet ændret på noget, eller lav en nulstilling af telefonen...

EDIT: Nu ser jeg lige at du skriver udendørs, vil det sige at dine indendørs billeder bliver gode?

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 06-06-08 15:37

Hejsa

Nej - Jeg har lige prøvet igen at tage et billede, hvor jeg ikke holder hånden der hvor du beskrev... det hjalp ikke.
Nej, det er mine udendørs billeder der ikke virker. Indendørs går det fint, og jeg kan også filme udendørs. Det er lige meget om der er højt solskin eller overskyet, så bliver billederne hvide.....

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 06-06-08 18:23

Jeg har også selv haft problemet på min N82

Alle billeder jeg tog udenfor i solskin blev helt hvide, men alle billeder indenfor blev gode...

Problemet var der selvom jeg genstartede telefonen gentagne gange, men pludselig fungerede kameraet perfekt igen...

Meget mærkeligt, men da problemet her er det samme som det jeg havde kan jeg jo i hvert fald næsten konkludere at det ikke er indstillinger på telefonen.

Jeg ville gætte på software...
Har du opdateret til version 20.0.062 eller 20.1.062 ??

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 07-06-08 01:27

Hejsa

Nej - Jeg har ikke opdateret den..... øøh dummespørgsmål..... hvordan gør man det? Skal jeg downloade?

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 07-06-08 06:57
Kommentar
Fra : croaks

Dato : 07-06-08 12:06

Prøv at lave en formatering af N82 telefonen.

HUSK! Tage backup.

En lille formatering kan du laver ved at trykke taste *#7379# og derefter sikkerhedskoden 12345

Kommentar
Fra : sødprinsesse

Dato : 07-06-08 19:59

Hej Croaks

Du må lige hjælpe mig en smule her *GGG*

Jeg er en spaser til elektronik!!! ... Nå jeg taster koden ind.... hvad gør jeg så???
Jeg kan sende den eller ringe op.... ?

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 09-06-08 16:29

Ups....

Der skulle stå *#7370#