/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
MYRER INVADERE
Fra : AG112
Vist : 4134 gange
300 point
Dato : 04-06-08 14:35

HEJ
ER DER NOGEN DER HAR ET GODT MIDDEL TIL AT HOLDE MYRER VÆK.
DER ER SANDSYNLIGVIS ET MYREBO UNDER GULVET, OG LIGE I ØJEBLIKKET ER VI IKKE INTERESSERET I AT BRÆKKE GULVET OP.
AF REVNER OG SPRÆKKER KOMMER DER BÅDE ALM. SMÅ RØDE MYRER, SAMT EN MASSE
FLYV MYRER, SOM ER STORE SORTE MED VINGER.
PÅ FORHÅND TAK FOR GODE RÅD.
MVH
AG112

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-08 14:48

Ja jeg kender et godt produkt, som du skal vande udvendigt med, hele vejen rundt om huset på sokkelen.
Det er Bayer - Baythion - vandopløselige poser.

Vi har brugt dette middel med stor effekt! Sidst vi kom op til vores bonehus på landet, var hele udestuen levende af store myrer, på trods af myrelokkedåser! Vi fik støvsuget dem væk, og vandede så sokkelen, med ovennævnte. Næste dag var der enkelte myrer inde igen, og vi gentog processen. Det er nu 14 dage siden, og på nær et par få vildfarne - så har det virkelig hjulpet.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-08 14:50

Citat
bonehus på landet
ups Bondehus selvfølgelig, det må være varmen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 15:01

Myrelokkedåser virker udmærket indendøre.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 15:02

For ikke at sige myrelokkedåser er særdeles effektive.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-06-08 15:19

Myrelokkedåser virker en gang samme sted Så skal der gå en måned før de hopper på den igen Har fundet ud af at si-sand som min datter kalder det fine tørre strandsand vi har en del af i haven(har lige kreeret en strand ) skal bare i et godt lag ovenpå turne/hullerne og dettte tørre vejr sørger så for at der bliver vced med at falde sand ned i boet og det blir de trætte af og emigrerer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 04-06-08 15:20

Men det er sæføli udendørs jeg her taler om

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 15:21

Citat
Så skal der gå en måned før de hopper på den igen

Ikke vores myrer, de gumler i sig til sidste mand/myre falder død om.
De slæber for øvrigt giften med sig ned til de andre myrer.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-06-08 15:45

Myrelokkedåserne virker normalt også hos os - MEN IKKE PÅ DE STORE SORTE MYRER

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-06-08 15:54

JEG VILPRØVE AT KØBE NOGET AF DET BAYER, SOM HELLEBIRGITTE FORESLOG, OG SÅ SE OM DET HJÆLPER, JEG HAVDE NOGET I EN SPRAYDÅSE FRA FORRIGE ÅR, MEN DET HJALP KUN 2 DAGE.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 15:55

Man kan blande sukkervand med lidt gær.
De æder og maven hæver til de dør en pinefuld død.
Sadistisk metode men den virker.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-08 16:52

Citat
og på nær et par få vildfarne - så har det virkelig hjulpet.
Hvordan ved du at de var faret vild?
Jeg tror det var en spejdertrup der var ude at rekonosere! Så kommer det også til at passe med Sunos erfaring
Citat
Så skal der gå en måned før de hopper på den igen

Der er vel nok mange gode råd mod myrer her på kandu. og spørgsmålene kommer igen og igen.
Sæt et tips i når i har fundet "MIDLET"
Indtik da må vi nøjes med de forskellige midler fra Bayerm men de har også mange.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 300 point
Dato : 04-06-08 16:58

"MIDLET"
Er sukkervand med gær.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-08 17:02
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-08 17:08

sukkervand med gær - tror du ikke bare de prutter det ud?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 17:11

Det hæver i maven så den revner.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-06-08 17:20

Et god råd jeg har brugt flere gange og det virker 100% EFFEKTIVT.
Bland bagepulver og flormelis, lige meget af hver. Det er meget effektivt. De slæber noget med til de andre og de dør også af blandingen. Det er mere effektivt end de man kan købe af gift, myredåser m.m.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-08 17:23

Her er nogle midler til udvanding:
http://www.skadedyrs-shoppen.dk/?module=Webshop&page=products&do=category&id=16
Jeg tror bestemt at du bliver nød til at tage nogle brædder op så du kan vande det direkte ned i boet/tuen

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 04-06-08 17:23

Når Bayer ikke virker på dine myrer, må du prøve noget andet. Hos os har vi prøvet at holde myrerene væk, når de fra vores terrasse vil trænge ind i en havestue/udestue. De kryber mellem fliserne og bygger gange ind under havestuen, hvor de så kommer op under gulvbrædderne.

Det middel, vi er stoppet opå ved foreløbig, hedder Myrefri. Det er en dåse med lyserødt pulver, så du kan se, nøjagtig, hvor du har drysset det. Det er sødt og tiltrækker myrerne, og de dør i stort antal. De trækker sig ned i gangene og man ser dem aldrig mere! Men....det er ikke 100 % effektiv, måske kun 80 eller 90 %. Så efter 5 til 10 dage, er der liv i myreboet igen, men på et lavere niveau. Så må de have en gang mere.

Nogle bruger kaffe (altså kaffeaffald fra kassemaskinen), men kønt er det ikke. HVis vi ikke har giften i huset hos os, bruger jeg skoldhedt vand. Varm varmtvandskoger eller kedel op til kogepunktet og hæld indholdet ud i revner, sprækker og tue. Det er jo aldeles ugiftigt, og tager livet af alle myrer, der rammes;: de får en hurtig og smertefri død. Hvis du bruger det kogende vand en gang i mellem og det lyserøde punlver hver 14. dag, så kan du have en næsten myrefri sommer. Held og lykke

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-06-08 17:49

FLORMELIS OG BAGEPULVER LYDER FINT, DET PRØVER JEG I AFTEN.
FORRETNINGEN SIGER BAYER IKKE DUER INDENDØRS.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 04-06-08 18:14

Citat
Det er sødt og tiltrækker

Jeg synes da ikke man skal smage på det.
Men det fik mig til at tænke på bondemanden, der ringede til dyrlægen og beklagede sig over at hans tyr ikke mere kunne det der, som nu engang er tyres bestemmelse! Dyrlægen gav ham et pulver, og sagde: !"Det her skal nok få gang i kalorius"!
Der gik nogen tid - Så ringede bondemanden igen: "Så nu er det galt med tyren igen - Så A vil gerne have noget mere af det der pulver" "Hvad hed det" Spurgte dyrlægen- - "Det kan A da ikke huske" sagde bondemanden. "Men det smagte af pebermynte"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 18:24

Citat
FLORMELIS OG BAGEPULVER LYDER FINT, DET PRØVER JEG I AFTEN.
FORRETNINGEN SIGER BAYER IKKE DUER INDENDØRS.

Netop det samme som sukker og gær.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 04-06-08 18:41

TEIL
DET PRØVER JEG OGSÅ, MEN HAR INGEN GÆR HJEMME I DAG.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-06-08 19:23

Det er bare OK AG112
Jeg har brugt min metode på en myretue, lidt for tæt på huset.
Jeg "vandede" blandingen over myretuen nogle gange, det var
så den tue.
Håber du finder en god løsning.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 05-06-08 00:31

lige dele borax og sirup (eller sukker med lidt vand) er godt til de fleste myrer - de slikmunde! Prøvet både uden- og indendørs. enndda til en forsøgt invasion af røde skovmyrer: Der var to skovlfylde ofre bagefter:
mvh
pbp

Kommentar
Fra : hjulmand81

Dato : 05-06-08 10:58

borax kan ikke forhandles mere hos matas og lign. ifølge de nye regler, men det er rigtigt at det er effektivt.
Ligeledes er det rigtigt bagepulver og evt. gær kan få myrerne til at revne, men her i sommervarmen kan "gæring" være svær at kontrollere - da der også er varmt på gulvet.
Mit råd er:
Hvis du selv har mulighed for det eller kender nogen som har noget myremiddel af det koncentrerede man kan købe syd for grænsen stående er dette vejen frem (kan sikkert også købes i dk noget dyrere). Det aktive stof hedder vist nok melathion og er samme giftstof (mere eller mindre) som anvendes i myrelokkedåser. Det bruges til udvanding udendørs, men kan blandes i honning og fungerer så som myrelokkedåser blot væsentlig billigere i længden....
Hvis i har nogle gamle indtørrede lokkedåser kan i også bare med en vat pind eller lign. putte noget af den hjemmelavede blanding i dåsen og den er så god som ny.

Godkendelse af svar
Fra : AG112

Dato : 06-06-08 09:03

Tak for svaret Teil.
JEG HAR IKKE SET MYRER SIDEN I FORGÅRS, SÅ JEG TROR DET HJÆLPER.
BÅDE MED SUKKER OG GÆR OG MED SUKKER OG BAGEPULVER.

GOD SOMMER (UDEN MYRER)
MVH
AG112

Kommentar
Fra : mymand

Dato : 02-04-09 11:05

ja der er mange måder at gøre det på men den mest efektive er benzin find indgangene til myre bo og hæld det langsomt i hullet benzin har det som vand det løber den letteste vej det er efektivt
hvrs det er ved fliserne så held det i revnerne hele taressen rundt
det skal kun gøres 1 gang hvis man er grundig men hold øje med det i ca 14 dage
god fornøjelse og ha en myrefri sommer