/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
alm. video over på pc
Fra : solgaard
Vist : 435 gange
170 point
Dato : 05-03-03 15:40

Hej..
jeg har et samsung VP-W60 videokamera. http://uk.pricerunner.com/sound-and-vision/vision/camcorders/73123/details
det jeg godt kunne tænke mig, er at kunne ligge mine optagelser over på computeren og så evt. brænde dem ud og se dem på dvd-afspilleren.
men i første omgang kan det lade sig gøre, når det ikke er et digital kamera..? den eneste udgang der er, er sådan et ligesom på en discman.

Håber nogen kan hjælpe

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-03-03 15:49

Hej Solgaard,

Det kan sagtens lade sig gøre, men... dit grafikkort skal have et TV-in. Kig bag på din computer og se om dit grafikkort har denne facilitet. Det er lidt svært at svare på dit spørgsmål, da jeg ikke ved, hvilket kort du har siddende i din maskine. Hvis det ikke har TV-in, så er jeg bange for, at du skal ud og investere.

Husk at en video film på ca. 3 timer fylder omkring 8GB som avi-format, denne bliver dog "klemt" ned, når du laver en video CD med f.eks Nero, denne gemmer det i MPEG format og så kan du have omkring 75 min. pr. CD

Held og lykke med det...

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 15:52

hej CLAN
jeg har et Asus V8420/TD 128 MB DDR jeg mener det har digital video ind altså DVI kan det bruges..?

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 16:09

geforce 4 ti 4200 Asus V8420/TD 128 MB DDR

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-03-03 16:30

Det ser ikke ud som om dit kort har TV-in http://www.abcd.com.au/video/asus_V8420_TD_GeForce_4_Ti_4200.htm men om du kan bruge dit DVI afhænger om dit kamera eller video er digitalt (har DVI outlet).
For omkring 400-600 kan du få TV-in se på http://usa.asus.com/products/vga/vgaindex.htm men tjek hellere prisen efter på http://www.edbpriser.dk inden du investere.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 16:40

ok tak..! men skal jeg ud og købe nyt grafikkort..? eller kan jeg få noget tilbehør til det jeg har..?

for jeg har lige købt dette for 3mdr siden til 1450kr så vil da nødig ud og købe nyt grafikkort.

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 16:42

Skal jeg bare købe et TV-kort..?

Solgaard

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 170 point
Dato : 05-03-03 17:25

Hejsa igen (havde lige lidt travlt - er på arbejde)

Nej da, du skal ikke ud og købe nyt grafikkort, du kan sagtens finde et "tilbehør" til dit eksisterende. Hvis jeg var dig, så ville jeg snakke med forhandleren, hvor du købte dit Asus kort, så er du sikker på at det kan "spille" sammen med dit eksisterende kort.

Jeg har selv købt et til mit SIS kort (også med 128MB) og det kostede mig 600,- for "tilbehøret" inkl. diverse kabler, så du skal nok påregne en udgift i det leje.

Hygge...

Godkendelse af svar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 17:32

Tak for svaret CLAN.
Og Undskyld at jeg forstyrrede dig mit i arbejdet..!
Så må jeg ud og finde mig såsan et kort.!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-03-03 17:40

No problemo

Når du nu engang får kortet isat, og får problemer med at få det hele til at "spille sammen" (det fik jeg), så skriv endelig... måske jeg kan hjælpe, men jeg er altså på Nordsøen t.o.m. 20/03-03

Hygge...
Søren
marquardsen@email.dk

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 05-03-03 19:55

Ok mange tak skal du have Søren

jeg får det nok heller ikk købt før omkring den tid. Så må vi se tusind tak for tilbudet du hører fra så, hvis jeg løber ind i problemer så kan vi se om du har tid.
Ind til videre mange tak for svaret...! (var egentlig ved at sælge det på qxl men det får sin ende nu. for nu kan jeg bruge det til meget mere)

Mvh

Kasper Solgaard