/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
COMPUTER HELT DØD
Fra : Emmapigen
Vist : 1002 gange
44 point
Dato : 03-06-08 12:15

Hej

Min bærbar virkede helt fint i går, i dag er den derimod helt død. Ingen lamper lyser og den kan ikke tænde. Problemet er, at jeg har en masse vigtige dokumenter på den og vil høre om de kan reddes?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-08 12:24

Du kan sandsynligvis redde dine dokumenter, harddisken behøver ikke at fejle noget fordi du ikke kan starte computeren, så hvis du ikke får gang i den igen, så kan harddisken flyttes over i en anden computer og dokumenterne flyttes.
Prøv at tage stømmen helt fra i nogle minutter, træk stikket ud af stikkontakten, prøv så igen det hjalp på min da den strejkede

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-06-08 12:25

Er der spænding i vægudtaget?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-08 12:27

Øv det må være varmen, det er først nu at jeg ser det er en bærbar, tag batteriet ud og sæt det i igen, måske en løs forbindelse som kommer på plads når du rokker med batteriet, dokumenterne kan reddes på samme måde med bærbar som med stationære

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-08 12:28

Teil har også overset at det er en bærbar computer

Kommentar
Fra : Emmapigen

Dato : 03-06-08 12:37

Ok det lyder godt. Kan jeg flytte hardisken over på en anden bærbar af andet mærke? Jeg har snakket med en som siger, at hun godt kan genskabe dokumenterne ved at koble hardisken vha ledinger til sin computer og på den måde overføre alle data. Der er bare lige det, at det er nogle meget personlige dokumenter, og jeg vil fortrække at de blev overført direkte til min egen computer i stedet for hendes.....

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 54 point
Dato : 03-06-08 12:41

Hvis hende du har snakket med, har de ledninger som skal til, så kan dokumenterne flyttes til din egen computer, eller en hvilken som helst computer, harddisken kan IKKE flyttes over i en anden BÆRBAR, den skal så sættes i en harddisk boks eller tilsluttes med ledninger

Godkendelse af svar
Fra : Emmapigen

Dato : 03-06-08 12:54

jeg takker for hjælpen ;)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-08 12:59

Velbekomme, fik du hjælp nok ? Prøv lige at se her: http://www.batteribyen.dk/usb___sata___ide_hdd-p-3583.html?cPath=237_257 med det udstyr kan du tage harddisken ud tilstlutte til en anden computer, kun 149 kr. det udstyr må jeg eje,

Kommentar
Fra : henrik59

Dato : 12-07-08 16:25

...og tag så backup af dokumenterne fremover. Hvis det var harddisken, der var stået af, var alle dokumenter tabt...