/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Nvidia indstil - Sort skærm :(
Fra : AfterShcok
Vist : 541 gange
40 point
Dato : 02-06-08 21:27

Hej alle

Jeg kom til at pille ved nogle indstillinger på min computer, via Nvidia Indstillingerne i højre nederste hjørne. Jeg skiftede vist nok fra Skærm 1 (Tv skærm) til Skærm 2 (alm. comp skærm) (skulle bare afprøves) og så gik skærmen i sort.

Jeg prøvede at genstarte for at se om det ikke var en system fejl, men nej.
jeg kan sagtens se lige i starten hvor den laver floppy disk tjeks og memory tjeks, kan endda se når windows starter op, men så når jeg skal til at logge ind, bliver skærmen sort.
Dog kan jeg bare indtaste min kode og trykke enter, så kan jeg ud fra mine højtalere høre windows log-ind lyden, så jeg ved altså at computeren er i orden.
Problemet ligger bare i at jeg vil skifte skærm igen, men det kan jeg ikke, da jeg ikke kan se indstillingerne.

Nogle gode råd?
Nopget jeg kan gøre for at få min almindelige skærm tilbage?

Tak på forhånd !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-06-08 21:30

Start op i fejlsikret tilstand....

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-06-08 21:30

Du skal bare starte i fejlsikret tilstand. og derefter lave en systemgendannelse til før du havde problemet.

http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 02-06-08 21:53

Så, nu har jeg prøvet det ..
Den kørte i fejlsikret tilstand, men kunne ikke åbne programmet.
Nu ved jeg i det mindste hvad det hedder: Nvidia deskopt manager ..
Hjælper det på noget?
Hvorfor kan den ikke åbne programmet i fejlsikret tilstand.
Det er derind jeg SKAL for at kunne ændre på det ..

Nogle flere råd?

Tak for svarene !

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 02-06-08 23:19

Start op i fejlsikret tilstand. Gå i enhedshåndteringen og fjern skærmkortet. Genstart maskinen og lad Windows finde grafikkortet påny. Så skulle det gerne virke igen.

Kommentar
Fra : AfterShcok

Dato : 02-06-08 23:30

MonneyPenny - Hvordan slår jeg det fra ?
( har fundet enhedshåndterigen )

Accepteret svar
Fra : Scrub

Modtaget 40 point
Dato : 03-06-08 00:12

I selve enhedshåndteringen, så gå ind under skærmkort og deaktiver det ved at trykke på knappen øverst .. en rød ring.

Hvis ikke det hjælper så kør det i VGA tilstand.
Det er nok til at kunne klare sig med :)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-06-08 06:53

Du kunne jo have gjort som der blev foreslået i starten....

Start op i fejlsikret - gendan maskinen til FØR du lavede rod i skærmene.....

Du skal IKKE starte nogen programmer eller fjerne noget....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-06-08 08:57

Måske,prøv at skifte stik bag på grafikkortet,flyt stikket til nr 2 grafikkort udgang,det kan være at driveren har skiftet udgang,kan være tilfældet vis den ikke er sat til video out.

Godkendelse af svar
Fra : AfterShcok

Dato : 03-06-08 14:55

Tak for svaret Scrub.