/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Kan man...?
Fra : Vupti01
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 31-05-08 12:34

Jeg er vild med de gamle sofaer med de gammeldags fjedre. Mit problem er at jeg synes at sofaerne er for korte. Mit spørgsmål er så: Kan man "sætte" to sofaer sammen til een? Kan en snedker gøre det eller...?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 12:37

Alt kan lade sig gøre - men det vil komme til at koste dig en formue.....

Du kan sågar få "bygget" en helt ny....

Et slag på tasken - 10-20.000 alt efter stofvalg....

Blot en ombetrækning (ordentligt udført) koster NEMT 8-10.000

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 31-05-08 15:03

Hvor får du det dog fra Refi? 8-10.000 for en ombetrækning??
Det var ikke den pris vi gav for tre år siden men ok, tingene stiger jo i pris

Vupti01>
Jeg vil tro at det kan lade sig gøre men jeg er helt sikker på at det vil blive vanvittigt dyrt. Du har dog ret, mange sofaer er for korte men - i relation til hvad? Altså - hvis det er at de er for korte at f.eks. ligge på, så kan man få sofaer som hedder 4-personers, de fleste er til tre personer.
Hvis du mener de er for korte - således at man burde kunne sidde flere personer af gangen, ja så er vi vel dér hvor du måske skal over i hjørnesofaer osv. ELLER - få bygget to sofaer sammen omend jeg synes det lyder underligt - det kræver osse sin stue at få plads, i længden, til en sofa af dén længde - har du tænkt på at sådan en sofa kan blive på små fire meter?

Laver du sjov?

Held og lykke og ha' en god weekend!
Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Vupti01

Dato : 31-05-08 15:18

ja, ja. Ro på nu...

Jeg havde nu ikke tænkt mig at sætte to hele sofaer sammen.
Det eneste jeg mener, er at de for korte til at ligge ned i...
Jeg har nu ikke set en 4-personers endnu.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 31-05-08 15:35

Citat
Jeg er vild med de gamle sofaer med de gammeldags fjedre.

Citat
Det var ikke den pris vi gav for tre år siden men ok, tingene stiger jo i pris

En gammel sofa du har købt billig.

Refi har ret. Det koster kassen og få lavet den til en ny.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-05-08 19:27

Citat
Hvor får du det dog fra Refi? 8-10.000 for en ombetrækning??

Ja - det er prisen for en FAGMAND og noget ordentligt betræk....

Kommentar
Fra : Lærke93

Dato : 31-05-08 21:22

Så skal stoffet vel skiftes ud, da der ville komme en linje/streg der

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 02-06-08 13:52

Ordentligt stof koster ca 400 pr m2.
Derudover kommer der timeløn.

Jeg så engang en 6 personers sofa. Speciellavet, og MEGET lang.

Det kræver sin stue.
Men der findes da mobler, som du kan samle. Det kommer an på, hvordan de er lavet.
Men de skal altså også forstærkes i bunden, for de er jo ikke konstureret til den længde.

Det er et større arbejde.

Tror faktisk det er billigere at bestille den "færdigsyet" hos en møbelsnedker.