/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Feber
Fra : Nordsted1
Vist : 1658 gange
100 point
Dato : 26-05-08 12:06

Hvis man har mange smerter, kan kroppen så "udvikle" feber, eller er der altid en betændelse/infektion?

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-05-08 12:36

Godt spørgsmål...!

Umiddelbart vil jeg tro, at det er tegn på betændelse. Men jeg skal til min alternative behandler om lidt, og hvis jeg ellers husker det, så spørger jeg hende. Hun ved så meget...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-05-08 12:39

Ysseven... du må lige skrive spørgsmålet på hånden, så du kan huske det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-05-08 13:50

min erfaring - ja - desværre - men som regel er det forbundet med meget eller lidt betændelse for eks i led - muskler og andet.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-05-08 13:50

ps hvis min ryg er helt elendig får jeg ofte lidt feber også - bare til eksempel

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 100 point
Dato : 26-05-08 15:42

Man kan jo få feber under virus og her er der ikke tegn på infektion i kroppen når man laver blodprøver og derfor kan det heller ikke behandles med antibiotika o.lign.
Feber er kroppens forsvars-mekanisme mod enten virus eller bakterier. Kroppen prøver at skabe så megen varme, at virus og bakterier ikke kan overleve. Feber hjælper derfor med til at bekæmpe sygdommen.
Så nej ikke altid tegn på infektion/betændelse men har man mange smerter og udvikler feber kan det jo så være tegn på en virus eller anden sygdom.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 26-05-08 15:55

Feber kan skyldes mange ting og skal vurderes sammen med øvrige symptomer, siger netdoktoren. Læs mere om feber her
http://www.netdoktor.dk/symptomer/feber.htm

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-05-08 16:35

Der findes 3 slags feber - og det er kun forbundet med feber ved infektionstilstande.

Man kan også udvikle feber ved eks. gigt (gigfeber... ), og så var der en 3. én, som det er lykkedes mig at glemme igen.

Men kroppen kan altså godt finde på at give feber ved smerter.

Håber ikke, at det er noget som du er plaget af, men blot et teoretisk spørgsmål.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-05-08 20:56

Hej nordsted.

Ja det kan den

Du ved sikkert også at et lille barn kan få feber bare af at skrige.
Man får feber ved virus og man får feber ved betændels .
Håber ikke du er syg

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-05-08 08:25

Tak for svaret maler-fidusen.

Jeg må sige, jeg er stadig i tvivl om man kan få feber uden infektion, men

Citat
Man kan jo få feber under virus og her er der ikke tegn på infektion i kroppen når man laver blodprøver
Jeg køber denne

Pia jeg ved nu heller ikke om jeg tror på den med de børn, er det ikke det samme som, at børnene i de varme lande skulle have feber?? Børnene bliver varme og klamme af at græde i længere tid, men feber??

Nå måske jeg bliver klogere i løbet af dagen, når/hvis der bliver tid til den scanning

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 27-05-08 09:05

Man kan sagtens få feber uden at ha infektion.
Børn kan f.eks få HØJ feber under virus og her er infektionstallene ikke forhøjet i blodprøver selvom børnene har 39-40 i feber (det ved jeg jo fra mine egne børn som har fået taget infektionstal flere gange) - se f.eks lussinge syge som er en virus og man får røde kinder, udslet, kløe og ondt i ledene og feber... men det er virus og ikke en infektion.
Feberen kommer udelukkende for at bekæmpe virus og bakterier (bakterier som bla. giver infektionen)....