/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Pegeut trk tændning
Fra : Simmaster
Vist : 1714 gange
100 point
Dato : 25-05-08 08:08

Jeg er kommet i besidelse af dene scooter der ikke ka starte, da tændingslåsen er smadret(tyveriforsøg)

Hvordan kan jeg "kortlsutter" tændingen så jeg kan starte?

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-08 08:39

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 46
- Annullerede 10
- Slettede 2
Ialt 59

Kommentar
Fra : Boltzmann

Dato : 25-05-08 08:48

Ja du er et dum svin...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 25-05-08 08:50

Jeg læser spørgsmålet med omvendt betydning.

Kommentar
Fra : Boltzmann

Dato : 25-05-08 12:57

Ja det er noget du tror

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 25-05-08 14:46

Hvor vil du hen med dey Teil?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 25-05-08 14:54

Det jeg primært har bug for er eldiagrammer over en peageut trk, hvis folk som Teil ikke har noget konstruktivt at skrive, synes jeg de skal holde sig selv.

anullerede spørgsmål i min statistik, er gerne hvis jeg selv har fundet svar inden jeg har modtaget et brugbart. Det samme gælder de slettede, eller jeg har haft kommet til at dobbelt poste.

Mh. Jacob.

Ps, Nogen tror sikkert den er stjålet, det er den ikke Det er min. Men har været forsøgt stjålet, hvorved tændingslåsen er blevet ødelagt.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-05-08 15:38

hvorfor køber du så ikke bare en ny tændíngslås

problem løst.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 25-05-08 19:36
Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 25-05-08 19:38
Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 26-05-08 07:49

hej Simmaster
har et eldisagramme fra en peugeot speedfight
om det er det samme ved jeg ike ??? måske er der nogen der ved ???
men jeg kontakte en i dag for at få kopi af den trk.
men hvordan kan jeg sende di g det ? kan sende det som mail .eller kun indsæte den på min side til download -men nogle mente at det er reklamme til min hp .
så jeg inskreve igen i efter mitdag da jeg kontakte ham nå butiken åbne
så få du besked.via den forum
hellerser det kun den som andre mente et nyt .
jeg vender tilbag
MVH

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 26-05-08 08:07

hey biker-ew, det lyder godt, du må gerne smide et download link til din side. :D

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 26-05-08 08:18

hej igen
har valgt at indsæte den på min side
linket er
http://www.bikers-inet.dk/peugeot_speedfight_eldiagramme.pdf
det er til speefight evt er det jo andre der skal bruge den
prøve i løbe af dagen se om jeg kan inde den til trk mvh

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 26-05-08 10:47

hej
kan desvære ikke få kontakt med min ven angå eldiagrammen til trk'men holde øjne
på min siden så snart der er noget nyt blever den indsæt på siden
mvh

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 27-05-08 09:48

Hey heller ikke let at læse de diagram, men meget interessereret, en der slev har en tkr, kunne evt scanne de sider med diagrammer ind og så linke til dem.

Der er ikke startspære, så kan ikke forstå at jeg ikke bare kan tage stikket fra tændingslåsen fra hinanden, men det kan man ikke.

Forbinder jeg sort med rød ledning, tænder den så jeg kan blinke og bruge horn og stoplys, men ikke starte, forbinder jeg yderligere den sorte med hvid stribe til de andre to, gør det ingen forskel, men hvis jeg tager den grønne og sidste ledning fra låsen og sætter med de andre, så slukker den. MVH

Accepteret svar
Fra : biker-ew

Modtaget 50 point
Dato : 27-05-08 10:07

hej
det havde nok været nemere at købe en nyt lås
du må lig passe på at du ikke brænde noget af sort er normal minus -
har du husket stop knapen ?engine off-on ?
prøve at få kontakt med min ven lig så snart jeg har noget så er den send til dig
har funde noget til download men venter også på den .så evt er der en der har såden en servic manual til din som kun hjælpe
ngle af dekabler har jo farve prøv at følge vilket gå til tændning -men pas nu på du ikke læve noget kortslutning
mvh

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 28-05-08 06:43

Har fundet ud af det nu, der var kun 5 ledninger der kom ud fra tændingen.
Jeg forbandt den røde og sorte +- med hinanden, og så forbandt jeg den sorthvide og rødsorte med hinanden, den grønne ledning som jeg gætter på er stelledning lod jeg sætte i den ødelagte tændingslås.

For at kunne slukke den igen har jeg trukket 2 ledninger ud oppe ved tændingen, en fra min samling af +- og en stel, når jeg lader dem røre hinanden går den i stå.

Yderligere har jeg måtte løsne skruen til låget ved batteriet, hvor jeg løsner sikringen, ellers står den bare og taber strøm når den står stille da det elektriske jo ikke slukker ved at føre stel på +-.

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 28-05-08 06:45

Tak for svaret biker-ew.

Dine indlæg og entusiasme jeg har haft mest nytte af.

Der skal selvfølgelig en ny tændningslås i igen, pengene er bare ikke til det lige pt.

Mvh. Jacob

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 28-05-08 06:55

ja men det hvad super
at det lykkes -man skal jo passe på med sort -rød det er ikke altid de kan med i-anden -sort minus men ok man skal se hvor det komme fra ledningerne og tænke let som du s gjorte godt gået hej
men hold højn på min side jeg afventer i nu på den service manual -med elecriiken i nu det komme nok
see you har en god dag