/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sætter ud når den bliver varm
Fra : MrGibbs18
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 24-05-08 15:00

Har en Peugeot 405 1.6 fra 92, som ikke kan tage gassen når den bliver ca 70 grader. Når jeg skal starte op og giver den gas, så hopper den afsted så slipper jeg gassen og så er den fin igen.. Har fået skiftet indsprøjtningen og benzinfilteret, vil prøve at skift tændrørene... Håber at det hjælper... Men tager gerne i mod forslag

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-08 16:39

har du fået tjekket tændingen?

Noget tyder på at at vakumreguleringen er gået. Eller at der er en vacumslange der er knækket eller blevet sprød...

vacumslangen er en tynd sort slange der går fra strømfordeler til en lille beholder på strømfordeleren...

Nogle biler bruger Vacum til ventilations spjæld mm. Hvs den af disse slanger falder af kan der komme ligende problemer...

Så tjek slanger fra indsugningsmanifolden for huller... Der kan jo også være vakumbeholderen på din strømfordeler der er deffekt...

vh Ben

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-08 17:54

Umiddelbart kan det virke som
-udslidt motor
- fejl i tændingssystem ved strømfordeler
- fejl i karburering, eller indsprøjtning

dårlig tændrør, eller isolationsfejl ved tænsdpole/ ledninger.

Der er mange muligheder

Kommentar
Fra : severino

Dato : 24-05-08 18:17

Som suplement til Benjamin, så bruges vacum også til at flytte tændingstidspunktet, når motoren er oppe i omdrejninger, for så skal den jo tænde lidt før, så der er fuld blus over stemplet, når det skal nedad igen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-05-08 18:29

Ja severino.

Det det der sker med vakumreguleringen

vh ben

Godkendelse af svar
Fra : MrGibbs18

Dato : 27-05-08 18:12

Tak for svaret transor.