/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
FashionCam - digitalt kamera i Føtex
Fra : Bofh
Vist : 589 gange
200 point
Dato : 04-03-03 12:54

Jeg overvejer at købe ovenstående hos Føtex til 1199.-

Er der nogen der kender dette, som kan fortælle om det er et godt køb.

Jeg kan ikke se hvilket modelnummer, men det er en bedre model end den som findes på www.edbpriser.dk til 899.-

Specs:

2 megapixels interpoleret 3,1 megapixels (hvad betyder interpoleret?)
4x digitalt zoom
1,5" tft skærm
videoklip og webcam funktion.

/Thomas

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 04-03-03 14:36

Interpoleret henviser til en teknik der også benyttes i scannere. Man har en hardware opløsning som i dit digitalkameras tilfælde er på 2 megapixels -- interpolation går derefter ud på at programmet "indsætter" ekstra pixels ud fra beregninger af nabopixels -- det svarer faktisk lidt til det du alligevel kan foretage med et grafisk billedbehandlingsprogram efterfølgende...

Det er altid svært at vurdere om et kamera er et godt køb. Køb det kamera du har det bedst med, og hvis du får lejlighed til lige at holde det en fem-ti minutter og måske se hvilken opløsning der fremkommer på "forvisningsskærmen" kan du danne dig et indtryk... Men kameraer er lige så forskellige som mennesker. Jeg har en kammerat der elsker sin Canon Powershot kamera.... Jeg hader USB-stikket på det kamera han har, og har også sagt det til ham. Vi er blevet enige om at købe hver vores forskellige kameraer og glæde os over det franskmændene kalder "Vive la différence", for der kan ALDRIG være to mennesker der bliver lige vilde med den samme detalje med den rivende udvikling vi er inde i på dette område -- såvel prismæssigt som teknisk...

Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

Kommentar
Fra : Espenhain_M

Dato : 05-02-04 23:31

Hvor fanden finder jeg en driver??

jeg kan ikke finde det program, så jeg kan uploade mine billeder....

PLZ help

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 06-02-04 12:16

Tal pænt