/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Harmonica tabs
Fra : ministie
Vist : 4843 gange
40 point
Dato : 20-05-08 14:00

Hej er der nogle der har nogle gode sider eller bare kan nogle godt harmonica sange i hovedet såjeg kan blive bedre til at spille på indstrumentet...

Fedt hvis nogle kendte tabsne til "køb bananer"

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-05-08 16:24

Du kan hente noder her.
https://www.netmusik.dk/netmusik2006/

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 20-05-08 16:40

harmonica? Går ud fra du mener munndharmonika siden du skriver det på engelsk.
Hva spiller du kromatisk eller diatonisk (blues harp)? eller hva spiller du på?
Spiller selv blues harp og der er det nemmest at aflytte sange men der er alligevel lavet nogle tabs
Den her side har over 4700 kendte sange liggende: http://www.harptabs.com/

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 20-05-08 16:42

Jeg er ikke sikker... hvordan kan man se hvilken af mundharmonikaerne det er?

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 20-05-08 16:46

Ku forestille mig det er en diatonisk hvis du er helt ny på området. den har typisk 10 huller og er den stemt i en tone-art fx C-dur

Der passer den side fint til :
http://www.harptabs.com/

Spiller du guitar til?

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 20-05-08 16:47

Ja jeg har spillet guitar i 5 år så den kan jeg sagtens klare:D

Kommentar
Fra : boibbo

Dato : 20-05-08 16:48

okay.. Men ved du nu om det er sådan en mundharpe du har?

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 20-05-08 16:49

Tror jeg men kan ikke helt få det til at passe med 10 huller? Jeg kan tælle 32 i min

Accepteret svar
Fra : boibbo

Modtaget 40 point
Dato : 20-05-08 16:55

Hmm ja det kan stadig godt være en diatonisk.. Har ikke lige prøvet at spille på sådan en så tør ikke sige om det fungere på samme måde. Men du kan jo prøve dig frem. Tabs'ene er nemme at forstå

Kommentar
Fra : ministie

Dato : 20-05-08 16:55

ok.. mange tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : ministie

Dato : 20-05-08 16:56

Tak for svaret boibbo.