/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plænerens?
Fra : hawaii7
Vist : 4811 gange
100 point
Dato : 18-05-08 08:45

Jeg har set i flere reklamer at man kan få noget plænerens som ligner frø eller granulat. Jeg tænker på Keeper eller Trim plænerens. Er her nogle KANDU'er der har erfaring med disse produkter. Virker det eller skal man bruge den gode gamle vandningsmetode?
Normalt er ukrudtsmiddel noget flydende man vander i stedet for at strå det ud.

Kan I ellers have en rigtig god søndag her i det fine vejr og lad nu være med at drikke flere kolde øl end jeg gør i løbet af dagen.

hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : Rustica.dk

Modtaget 110 point
Dato : 18-05-08 08:49

Hej hawaii7

Jeg bruger selv 2 gange om året, gødning granulat som mosfjerner, og ukrudtsfjerner.
Og det virker bare helt perfekt. Det kan klart anbefales.

Venlig Hilsen
R

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 18-05-08 08:57

så skal du da lige fortælle hvor mange øller du drikker

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-05-08 10:05

ÅRRRRRRRRRRRRRRRH det er jeg nu ikke megt for.
Har været oppe siden kl. 06.00 og har kun fået 3 kolde, men det stiger da jeg skal udenfor og vaske biler, gøre rent i carport/redskabsrum m.m.
Hvis du er så heldig at bo i Danmark kan du bare komme forbi. Selv om jeg bor tæt ved grænsen står der en kasse Carlsberg i kælderen. Jeg gider ikke det billige "opvaskevand" masn kan købe i Tyskland.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-05-08 10:08

Jeg synes, det er logisk at flydende plænerensm bliver bedre fordelt, end et granulat strøet ud i tørvejr.

Kommentar
Fra : Rustica.dk

Dato : 18-05-08 10:22

Det med granulat virker altså rigtig godt.
Det skal strørs når græsset er tørt, lige inden det regner. 1-2 dage før.

Men det er jo et valg hæhæ

Men held og lykke med både haven & øllene hæhæ

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 18-05-08 21:06

Tak for svaret Rustica.dk.
Jeg køber en sæk fuld til resten af året.

hawaii7