/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Halvrunde kabelbakker ?
Fra : MartinFr
Vist : 4113 gange
175 point
Dato : 17-05-08 13:41

Hej,

jeg leder efter nogle halvrunde kabelbakker i hvid istedet for de almindelige firkantede.

Jeg har set de har 2 små typer i Røverkøb, men dem jeg leder efter skal gerne være større i det at der skal kunne ligge 2 x netkabler, 1x telefonkabel, 1x alm strømkabel (til tv), 1x TV signal kabel og 1x tykt strøm kabel (1 cm i diameter).

I Bauhaus i Vejle så jeg de havde nogle ret store nogen der helt sikker ville være fine, men de havde dem kun i brun og sort. Har haft ringet til Bauhaus i Glostrup og de siger de slet ikke har dem (hverken brun, sort eller hvid) - håbede ellers at grunden til de ikke havde dem i hvid i Vejle var fordi de bare var udsolgt.

Kan selvfølgelig være at ekspedienten ikke har forstået mig korrekt.

Det skal gerne være et sted omkring København da jeg bor i Vanløse (og har ikke bil).

Mvh

Martin

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 14:22

Silvan har dem da i lange baner og ALLE størrelser....

3 for 1 pris

Men vist kun firkantede....

Kommentar
Fra : MartinFr

Dato : 17-05-08 14:29

Hej Refi,

det hjælper mig jo ikke så meget når jeg som jeg skriver søger dem i halvrunde istedet for firkantede.

De må iøvrigt gerne være ret flade i det så de ikke stikker så langt ud fra væggen (gerne max 2 cm eller under).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-05-08 14:32
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-05-08 23:54

Men de firkantede er nemmest at skære til i vinkler.
Silvan har lidt forskelligt at kigge på. Halvrunde med max 2 cm. ud fra væggen vil give meget lidt plads til kabler.
http://www.silvan.dk/templates/DT_InfoPage_Narrow____15152.aspx

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-05-08 07:19

din lokale elektriker kan skaffe dem også i plast

40.12740.138192 79.36.420.757 SL18075G KABELKANAL M/BUETLÅG SL18X75 G
40.12740.164016 79.36.423.084 SL18075PG KABELKANAL M/BUETLÅG SL18X75 PG

Kommentar
Fra : MartinFr

Dato : 18-05-08 12:20

Hej rotw: det lyder perfekt.

Er det bare hvem som helst ? eller nogen der skal være med i en kæde / sammenslutning ?

Har du nogen ide om hvor de ligger henne i prisleje ?

Hvis tallene 18x75 betyder de er 18 mm i dybden og 75 mm i højden så er de noget nær perfekte vil jeg skyde på og lige hvad jeg søger.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-05-08 06:39

alle elinstallatøre bør kunne skaffe dem da de kan købes hos deres levendøre

Kommentar
Fra : MartinFr

Dato : 09-06-08 12:59

Rotw: Jeg har skrevet rundt, og fået afvide at dem du har givet mig numre på er gulvkanaler, og de er i farven Perle og PerleGrå (P og PG).
De fås ikke i hvid.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-06-08 17:51

tjekker lige

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-06-08 18:10

kontakt dem her http://www.wexoe.dk/kontakt/
ved de laver halv runde kanaler i thealit

Kommentar
Fra : MartinFr

Dato : 26-06-08 13:26

Endnu en gang tak.

Har kontaktet dem og de laves desværre ikke i hvid da de er til gulve og det derfor ifølge dem ikke er praktisk.

Øv.

Accepteret svar
Fra : rotw

Modtaget 175 point
Dato : 28-06-08 19:55

perlehvid spraymaling?

Kommentar
Fra : MartinFr

Dato : 30-06-08 15:30

hehe, kunne forestille mig det ikke blev så vellykket hvis man skal have låget af og på.
Hvis det begynder at skalde af.

Har valgt at købe de firkantede.

Men mange tak for det ihærdige forsøg på at hjælpe mig.

Godkendelse af svar
Fra : MartinFr

Dato : 30-06-08 15:31

Tak for hjælpen rotw.