/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
belægning på tungen!
Fra : Sofuzz
Vist : 1690 gange
100 point
Dato : 13-05-08 12:21

Hej, jeg har fået en slags belægning på tungen, nogen der ved hvad pokker det kan være??? når jeg børster tænder og tungen får en tur også kommer det rimeligt af men der går ikke lang tid før jeg kan gå igang igen øv... mand, 30 år, ingen kønslig omgang, spiser meget sjældent grøntsager

vh. Peter

Ps. håber i kan hjælpe mig

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-08 12:26

Belægninger på tungen kan ikke vaskes af

Jeg er akutpunktør og inden for den kinesiske medicin bruger vi faktisk tungen og dens eventuelle belægninger til diagnose.

Du kunne gå til en der er uddannet i traditionel kinesisk medicin og få svar på, hvorfor din tunge ser ud som den gør, og hvad du kan gøre ved det

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-08 12:31

Akut-punktør???

Sorry, det var en sær slåfejl

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-08 12:49

gå til lægen, jeg tvivler sådan set ikke på Vaxen. Hvad der gælder for kinesere gælder sikkert også for danskere.
Lægen stiller også diagnosen ud fra belægningens udseende. ......................det er jo sikkert noget der kommer indefra - den klarer læge!

Forresten - se nu at finde dig en kæreste.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 13:08

Som Valde skriver...se at finde dig en kæreste. Det kan være at god gammeldags oralsex kan fjerne belægningerne...man ved aldrig

Kommentar
Fra : Sofuzz

Dato : 13-05-08 15:05

haha, hvor er i skøre... smil ville også gerne have en, men gider ikke rende i byen, og dating giver heller ikke rigtig pote jeg prøver lægen! hvis det ikke går over af sig selv

tusind tak for positiv respons, på alle måder

vh. Peter

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-08 15:08

Se, nu bliver jeg alligevel lidt for nysgerrig

Fortæl mig lidt om den belægning..

Hvilken farve har den? Hvid, gullig?
Hvor på tungen er den - bagerst, over det hele?
Er den tynd eller tyk?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 15:11

Sofuzz

Du satser på, at hun kommer en dag og ringer på din dør.... hmmm du kommer vist til at vente længe, med mindre du kan nøjes med en 65 årig skjoldmø fra Jehovas vidner.

Og selvfølgelig skal du til lægen med den tunge.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 15:16

Vaxen.

Citat
Hvilken farve har den? Hvid, gullig?
Hvor på tungen er den - bagerst, over det hele?
Er den tynd eller tyk?

Det er da godt vi ved, at det er en tunge du skriver om LOOOL

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-08 15:46

Klumme, gad vide om det er Peter eller dig, der skal ud og finde sig en kæreste

Nu kommer jeg til at tænke på lørdagens DR2 tema

Bare for det

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 13-05-08 16:21

det kan være forkert kost.

Klumme din røver..

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-08 16:45

IIIhhh altså Klumme, så fik jeg grinet igen.

Belægningen på tungen er nok en godartet svampeinfektion. Gå til lægen eller apoteket og få et mundskyllevand.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 17:13

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 17:14

Citat
Nu kommer jeg til at tænke på lørdagens DR2 tema

Hwa gik det ud på??

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 13-05-08 17:37

Emnet var Tissemanden...

Jeg indrømmer, at jeg faldt i søvn efter indslaget med de fire mænd, der sad hos Carl Mar og klynkede over, at deres tissemand fik for lidt ros....

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 13-05-08 17:47

Citat
Det kan være at god gammeldags oralsex kan fjerne belægningerne...man ved aldrig

Du KAN bare ikke styre dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 19:10

Nåååå Den så jeg osse noget af. Kors i rø....en gang bavl. Der var lige hende den mørkhårede englænder, hun havde en dejlig smittende latter og øjensynlig osse en tilpas generthed, til at et virkede ægte og sødt.

Men ellers.... tissemand mig her og tissemand mig der. Den mand som kan stå foran et full screen spejl splitter-hans-jørgen i mere end 2 min., uden at flække af grin er sgu for selvoptaget

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-05-08 19:12

Citat
Den mand som kan stå foran et full screen spejl

Og det er IKKE en tissemand jeg mener

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-05-08 22:49

Her er muligvis problemet
Citat
spiser meget sjældent grøntsager
det må vel også give en ret dårlig ånde med en sådan belægning så måske derfor
Citat
mand, 30 år, ingen kønslig omgang
Du kan på apoteket købe en speciel tungeskraber som jeg har oplevet er meget virksom og befriende,måske også for dig og dine omgivelser

Accepteret svar
Fra : maiken59

Modtaget 100 point
Dato : 20-05-08 12:54

Nej, belægning på tungen er ikke rar, at have. Du kan, når du børster tænder, børste din tunge også. Faktisk bør man også børste ganen og kinderne... Det er hvad tandlæger siger.

Har du ekstremt meget, er det at anbefale, som nævnt overfor, at gå på apoteket og købe en speciel tungeskraber, (eller en tandbørste med tungeskraber på - de findes).

Kærlig hilsen
Maiken

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 21-05-08 15:25

Tak for svaret maiken59. det er gået væk af sig selv, så dejligt