/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
K850i vs. N82
Fra : KathrineE
Vist : 880 gange
100 point
Dato : 12-05-08 14:08

Jeg går og overvejer at få ny mobil.... Jeg har altid haft Sony Ericsson og været rigtig glad for det - men nu overvejer jeg at konvertere til Nokia. Jeg vil have en telefon med et godt kamera (=5 megapixel) og har set på Sony Ericssons K850i og Nokias N82.

Er der nogen der har erfaringer med de to modeller?? For/imod?? Gode råd.... Lige nu har jeg Sony Ericssons K810i - som jeg er glad for, men jeg vil gerne have et endnu bedre kamera!

Håber på nogle spændende kommentarer :)

Kathrine

Kommentar
Fra : croaks

Dato : 12-05-08 15:24
Kommentar
Fra : croaks

Dato : 12-05-08 15:33
Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 12-05-08 16:58

Der er godt nok tæt løb mellem de to... med et lille forspring til Nokia...

Men du er glad for din N82?? Jeg kan rigtig godt lide SEs design - men har desværre ikke kunne finde den i sort/grøn kombinationen nogle steder - selvom det er LANGT den fedeste...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-08 19:54

Så er her et tilbageslag.....

Køb ikke mobil på grund af kameraet - det er kun et extra plus.....

Så er du tilfreds med den telefon du har (og det burde du være) så køb et kamera i stedet....

Du vælger vel heller ikke bil blot fordi betrækket er flot.....

Kommentar
Fra : KathrineE

Dato : 12-05-08 22:34

@ refi - jeg forstår slet ikke hvorfor du kommenterer mit spørgsmål når du ikke kan svare?? Jeg er ikke interesseret i din mening om hvorvidt jeg skal købe en telefon eller ej!! ...og nu kunne jeg komme med en lang forsvarstale om hvorfor jeg vil have en god kameratelefon, men det gider jeg helt ærligt ikke!!

Damned en træls kommentar!!!

@croaks - tusind tak for linksene!!

Accepteret svar
Fra : croaks

Modtaget 100 point
Dato : 13-05-08 08:57

Hej KathrineE,

Jeg er SUPER glad for den - det er klart den bedste mobil, jeg endnu har haft.

Men... Jeg er også skuffet over billedkvaliteten på n82!!
Nogle billeder fylder ikke mere end 700kb. Hvor de burde fylde omkring 2mb.
Det er jo et 5Mp kamera. Men jeg tror desværre ikke at Nokia ændrer på kompressionen.
Den er okay når man har GLEMT (DSLR) kameraet.

Ps. Jeg har et Canon eos 5D. ( http://www.kortlink.dk/59dh )
Hvis det er 100% så har N82 kun 15-20% i billedkvaliteten.

Og så er det jo super fedt med GPS i mobilen som man jo altid har med.
Jeg anvender Garmin MobileXT på min N82. (min favorit)

-croaks

Godkendelse af svar
Fra : KathrineE

Dato : 22-05-08 11:00

Hey Croaks

Så blev det til K850i'eren - og den er faktisk rigtig fed... Valget faldt hovedsagligt på den da jeg kender SE så godt...

Jeg er virkelig imponeret over billedkvaliteten - og det var jo dét jeg gik efter.... Synes det er fedt altid at have et ok kamera ved hånden

Tusind tak for alle rådene!!