/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Billig systue i København S?
Fra : palle22
Vist : 7883 gange
100 point
Dato : 11-05-08 16:43

hej Kandu

Jeg har købt en meget billig habit. (På tilbud, det er en Jameson)

Den sidder rigtig godt, men ærmerne er en smule korte, mens vesten er ret rummelig, og bukserne er lidt for store i vidden.

Jeg har købt den på nettet, og kan derfor ikke gå ned i butikken og få det ordnet. Mit spørgsmål er nu:

Kender nogen af jer en dygtig og billig systue på Amager?

Mvh

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 11-05-08 17:34

Der er mange her, men ellers prøv og spørg på et renseri.

http://www.skraedderlauget.dk/pages/medlemmer.php?show=62

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 11-05-08 18:12

Der er to af dem der ligger i 2300, og de er da ikke ligefrem billige? En skrædder er vel heller ikke nødvendigt for at sy ændringer?

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 11-05-08 20:43

Prøv at se her

Citat
Shhhy vi sy`r er et lille skrædderi ved Islandsbrygge. Der laver mange forskelligartet større og mindre opgaver. Her kan du blandt andet få:

Syet din garderobe, efter dine mål og ønsker.
Repereret eller forandret det du har.
Syet nye gardiner, puder, hynder osv.

Vi har et udvalg af materialer i butikken, men vi syr gerne i materialer du selv medbringer, og kan være behjælpelige med hvad der skal købes, hvis ikke vores udvalg falder i din smag.

Vi er selvfølgelig faguddannet, med en del års erfaring. Vi lægger vægt på at levere et produkt af høj kvalitet, til rimelige priser. Da vi tror på, tilfredse kunder vender tilbage. Og vi vil meget gerne se dig igen.
http://www.shhhy-vi-syr.dk/?pid=19

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 12-05-08 09:52

Hvis du er glad for det jakkesæt og du gerne vil have det skal sidde ordentligt, så er du nok nødt til at betale for det. Jeg ville vælge en skrædder, hvis det var mig. Du kan risikere at det bliver noget værre makværk, hvis det ikke er dygtige syere, der løser opgaven for dig.
Men tag dit jakkesæt med ned til en systue og fortæl dem, hvad du gerne vil have lavet, de vil forhåbentlig fortælle dig det, hvis opgaven er for stor en mundfuld for dem.
Forstår du, det er ikke "bare" at sy en vest og et par bukser ind. PÅ bukserne, eksempelvis, skal linningen (den øverste kant) tages af inden bukserne kan sys ind i vidden, det er et stort stykke arbejde. Og vesten ligeså. Det er muligt at den skal lægges ind flere steder for at den kan sidde godt. Jeg vil betsemt mene, at der skal en dygtig skrædder til, som kan tage mål på dig og sørge for, at det hele sidder godt.
En anden gang vil det nok være billigere for dig at gå ud i en butik og købe jakkesættet. Mange steder lægger de gratis ærmer og bukser op eller ned for kunden.

Kommentar
Fra : palle22

Dato : 12-05-08 10:06

Axelise

Det vil sige at jeg kommer til at betale mere end 1500 for at få rettet jakkesættet til? Før prisen var 2000, og jeg købte det for 500...

Godkendelse af svar
Fra : palle22

Dato : 12-05-08 10:07

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-05-08 10:08

Selv tak, håber du får et godt resultat