/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bremser Caddilac
Fra : lianesen
Vist : 463 gange
180 point
Dato : 10-05-08 06:25

HEJ. jeg blev for nylig hjulpet her ang caddilac. vi har nu fået skiftet kalibre, og prøvet at lufte ud, men der kommer ikke noget bremsevæske ud til luftskruen. hvad kan der være galt? det er ikke hovedcylindren der er noget galt med. det er en mekaniker der laver den. pfh tak. mvh lianesen.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-08 08:14

Et bukket / klemt remse rør.

Eller en stoppet udluftningsskrue.

Af med udfluftningsskrue. og se om der kommer bremsevæske.

Jeg ville skille det helt ad, af med bremse rør og se der kommer bremsevæske

Hvis ikke er det røret. i værste fald et stempel i hovescylinderen.

Hvorfor kan din mekaniker ikke finde denne fejl? Har han haft de helt skilt ad?

vh Ben

Kommentar
Fra : lianesen

Dato : 10-05-08 08:17

hej. jo det har været skilt ad. det ik lige amerikaner biler han laver flest af. udluftningsskrue har været af. der kommer bare ik en dråbe væske. l---.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-08 08:27

det er der jo en grund til...
En bremsekaliber er bare en cylinder med et stempel, når der kommer bremsevæske ind under tryk skubber den stemplet ud...
Udluftningskruen er en prop der er skruet i (i toppen af denne) for at lukke luften ud når systemet har været tømt eller når man skifter Bremsevæske.
Fra hovedcylinder er der et rør.

Virker bremsen på det hjul? Bremser den når der trædes på bremsepedalen?

En udluftningsskrue kan godt stoppe til, ruste.... Så skal den skiftes...

Hvis der kommer væske ud når den udtages, er der skruen...

Hvis der ikke komemr væske ud og bremscylinder tilsyneladende virker, kan det være knalen i bremscylinder der er stoppet til.

Undre mig lidt over din mekaniker ikke kan finde den fejl.

(Lidt groft sagt, dette er banal viden for en mekaniker....)

vh ben

Kommentar
Fra : lianesen

Dato : 10-05-08 08:31

hej igen. tjaee hmmm. jeg vil da vise ham hvad du har skrevet, kan da være der er noget han har overset. mvh .

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-08 08:39

Her en lidt ilustrationer

http://www.familycar.com/brakes.htm

Kommentar
Fra : lianesen

Dato : 10-05-08 08:58

mange tak, har printet det ud, men det er jo standard, og det er sådan en caddilac ikke, eller? mvh.

Kommentar
Fra : lianesen

Dato : 10-05-08 09:01

ps. vi har skiftet pakninger i kalibre, de var helt slidt op. og det virkede fint inden. altså før den begyndte at lægge bremsevædske.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 10-05-08 09:05

En mekaniker der ikke kan få bremser til at virke!!!!!!!!!!

Jeg ville ikke kører i en bil han har rørt ved.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 90 point
Dato : 10-05-08 09:12

Hvis kaliber har været adskilt kan der kommer skidt i udluftningskanalen...

Dette sker for dem der ikke udtager udluftningsskruen når kaliber adskilles. Når man renovere en kaliber skal man ofte en ny udluftningsskrue.

udluftningskanalen er et meget lille boring fra trykkammer og til udluftningsskruen, der skal ikke meget skidt i denn før den stopper...

Men når han sjusker - skal han have lov at lave det om.

Vh ben

Kommentar
Fra : lianesen

Dato : 10-05-08 09:20

Okay, jeg sir foreløbig tak. vender tilbage hvis der sker noget i løbet af dagen. vi roder videre.mvh lianesen. HAWAII7 vi har aldrig haf grund til klage over hans arbejde, og andre heller ikke. det er altså lidt anderledes med sådan en bil. mvh.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 10-05-08 12:41

Jeg advarede dig i et tidligere indlæg at arbejde med bremser når du ikke har lært det.
Den person du kalder mekaniker, har åbenbart heller ikke lært det. Derfor råder jeg igen til at køre
til et velanskrevet værksted. Bremsesystemet er stort set ens på alle biler, amerikanere er ikke
anderledes, men der er stor forskel på folk der uden uddannelse kaster sig over bilreparationer.
Mvh. K.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 10-05-08 16:18

Alle mennesker skal lære...

At lave bremser og som alt andet, man skal være omhyggelig, men det er jo ikke rakketvidenskab.

Enhver bilist har lært at afprøve om bremsen virker inden man køre hjemme fra så problemet er ikke mere farligt.

Det værste ved gør det selv arbejde på bremser, er manglen på en bremseprøvestand, dette gør at "man" skal være ekstra ops på bremsernes tilstand.

Kloser der hænger eller skriver det kun klemmes på den ene side og håndbremser der kun virker på det ene hjul er fejl det gør at bilens sikkerhed ikke er optimal.

Når man har rodet med bremser, bør man / skal manfå den på en bremseprøvestandog får tjekekt at den er i orden.

(Men dette er der også autoriseret værksteder der glemmer...skønt de har adgang til udstyret...)

vh Ben

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 10-05-08 22:31

Nu ved ikke jeg om det er foran eller bag du har lavet bremser.Men er det bag så kan det på nogle biler være er lastafhengig ventil. Følg rørene og se om de er en eller flere ventiler.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : lianesen

Dato : 15-05-08 07:28

Tak for svaret Benjamin.Hansen.