/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Beskedcentralen.
Fra : spimmer
Vist : 20627 gange
200 point
Dato : 09-05-08 16:45

Hej.
Min kone har fået utallige beskeder fra numrene:
19984
19985
19986
19987 og også fra tidligere numre.

Beskederne lyder:
Beskeden kan ikke vises. Fra Beskedcentralen. Tlf. 40590000.

Når man ringer til det nummer, får man beskeden:
Nummeret eksisterer ikke.

Er det et eller anden fupfirma eller hvad?

mvh
spimmer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-08 16:48

For mig lyder det som spam

Efter at jeg en enkelt gang deltog i en tv-afstemning, fik jeg også mange umulige sms'er.

Jeg ringede til min udbyder - TDC - og fik blokeret for de der underlige tlf.numre, ulempen er hvis det nogensinde kunne falde mig ind at være med i en afstemning, så kan det ikke lade sig gøre. (det har jeg det nu helt fint med, det var et enkeltstående tilfælde)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-08 16:50

Jeg har i en anden forbindelse, også modtaget en - besked kan ikke vises- jeg sendte så sms'en igen, det gentog sig 4-5 gange på en aften.... modtageren blev ikke just begejrest, da alle mine
sms'er lige pludselig ankom kl. møj om natten.

Så selv om du får den besked, kan du ikke regne med at den ikke kommer frem på et tidspunkt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-05-08 17:10

De numre du nævner er sikkert ikke telenumre... Men blot fortløbende numre....

Det kunne være MMSbeskeder som din telefon IKKE kan modtage - dermed ryger de til beskedcentralen (sonofon) som har det omtalte nummer....

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 200 point
Dato : 09-05-08 18:04

Nummeret på beskedcentralen er blot det nummer der fra udbyders server videresender beskederne, i det her tilfælde Sonofon.

Det er sandsynligvis nogle reklame MMS beskeder som telefonen ikek kan læse, enten fordi beskederne er defekte, eller fordi telefonen ikke kan modtage MMS

Prøv at gå på http://mms.sonofon.dk og log på, se om der ligger beskeder der

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 14-05-08 14:04

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : jdam

Dato : 24-08-11 13:56

hej

har lige været i udlandet og blevet opkrævet for 300 sms til udenlandstakst alle til 40950000
Telenor kan ikke forklare hvorfor
vi har ikke sendt sms'er men mobilen var med

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 17-01-13 17:09

Ja.

Jeg vil anke til udbyder, ejeren ar tlf. nr. 40590000, at han tillader der udsendes beskeder uden afsender.

Det er ikke i orden.