/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
baked alaska (oversættelse)
Fra : netper
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 03-03-03 12:15

Og så er her endnu en til oversættelse

Mvh
Per

2 quarts vanilla ice cream, softened
1 (18.25 ounce) package white cake mix
1 egg
1/2 teaspoon almond extract
8 egg whites
1/8 teaspoon cream of tartar
1/8 teaspoon salt
1 cup white sugar

Directions
1 Line the bottom and sides of an 8-inch round mixing bowl or deep 8-inch square container with foil. Spread ice cream in container, packing firmly. Cover and freeze 8 hours or until firm.
2 Preheat oven to 350 degrees F (175 degrees C). Grease and flour an 8x8 inch pan.
3 Prepare cake mix with egg and almond extract. Pour into prepared pan.
4 Bake in preheated oven according to package instructions, until center of cake springs back when lightly touched.
5 Beat egg whites with cream of tartar, salt and sugar until stiff peaks form.
6 Line a baking sheet with parchment or heavy brown paper. Place cake in center. Turn molded ice cream out onto cake. Quickly and prettily spread meringue over cake and ice cream, all the way to paper to seal. Return to freezer 2 hours.
7 Preheat oven to 425 degrees F (220 degrees C).
8 Bake the Alaska on the lowest shelf, 8 to 10 minutes, or until meringue is lightly browned. Serve at once.

Makes 16 servings

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 20-03-03 10:38

Hej Netper

Hvad er det hvide kage mix??? Er det en slags pandekager eller hvad??
Jeg regner med at du har smagt Bake the Alaska!!

Jeg er ved at oversætte, mangler kun lige at vide hvad det mix er.

Kommentar
Fra : netper

Dato : 20-03-03 10:41

nej jeg har ikke smagt kagen endnu

Per

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 20-03-03 14:09

Hej Per

Hvor har du fundet opskriften?? Jeg har kontakt til mange forskellige lande og
kan muligvis få opklaret hvad slags kage det mix er.

Mvh
Nenita

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 04-04-03 11:01

Hej Per

Vil eller kan du ikke svare på hvor du har fundet opskriften???

Vil du have oversættelsen, jeg mangler som skrevet kun at finde ud af hvad det er for en slags kage mix.

Mvh Nenita

Kommentar
Fra : netper

Dato : 04-04-03 12:29

Hej Nenita

Det må undskylde, jeg har glemt at svare.

Jeg kan ikke huske hvor jeg har fundet opskriften, så det kan jeg desværre ikke hjælpe med

Per

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 200 point
Dato : 06-04-03 09:40

Hej Per
Her er min version af Baked Alaska. Den er let at lave og smager himmelsk.
Den er fast Nytårsaften-dessert.

1 færdigkøbt god lagkagebund
2 pk frosne bær (hindbær er specielt gode) eller selvfølgelig friske
3/4 l god vaniljeis (gerne hjemmelavet, har også en opskrift på det)
3 æggehvider
1 1/2 dl melis
evt. mandelflager

Tø bærene op.
Varm ovnen til 275 grader. Pisk æggehvider MEGET stive (du skal kunne vende skålen uden at noget falder ud).
Vend sukkeret i (gøres bedst med en dejskraber).
Fordel bærene på lagkagebunden (hold siderne fri)
Læg isen på (direkte fra fryseren) (igen hold siderne fri) og dæk HELT med marengsdejen.Drys evt. mandelflager over.
Bag ca. 5 min. til gyldent.
Den smager himmelsk.

Godkendelse af svar
Fra : netper