/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Smide kaffe i hovedet
Fra : Jimmy17
Vist : 812 gange
50 point
Dato : 05-05-08 15:07

Hvad kan man blive straffet for hvis man kaster en kop kaffe i hovedet på en anden?

Havde forestillet mig overfald, men det er jo ikke overfald på den måde som jeg ville definere det.

Så ville det give en anden straf?

PFT

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-08 15:16

En gang prygel så gør man ikke det mere.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-05-08 15:34

Det er et teoretisk spørgsmål.
Ikke noget jeg har tænkt mig at gøre.
Desuden drikker jeg ikke kaffe.

So please stick to the subject

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 05-05-08 15:38

Er det noget du har planer om?
Jeg tror ærlig talt der er forskel på hvem du smider kaffe i hovedet på.
I hvert fald vil der blive taget hensyn til hvad der er gået forud. Om det er sket helt uprovokeret. Der vi i regelen være blevet sagt et eller andet- en eller anden uforskammethed - rakt tunge, givet fingeren eller hvad ved jeg.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 05-05-08 15:41

Du lyder som en forkælet snothvalp,
flueben fjernes.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 05-05-08 15:44

Det kommer jo helt an på omstændighederne, me njo, det kan sagetns kategoriseres som overfald, men der er mange ting at tage med i betragtning, er det gjort i forbindelse med simpelt klammeri, eller med røverisk formål.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 05-05-08 16:17

Nej, er slet ikke noget jeg har planer om, bare noget jeg kom til at snakke med nogen om.
Så ville jeg lige se om jeg kunne finde ud af det via her.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-05-08 16:39

Helt ærlig hvad synes Du selv.

- Annullerede 21
- Slettede 11

Det er ihvertfald strafbart at smide maling i hovedet på Statsministeren.
Så måske sviner kaffe ikke ligeså meget som maling. Du kunne jo prøve.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-05-08 18:15

Hvis de er skoldhed kaffe,kommer du helt sikkert bag de stivede gardiner.HELDIGVIS.
Gør selv forsøget:Tag en kande kaffe,direkte fra maskinen,eller kedlen.Hæld det så i dit eget ansigt.
Du vil lynhurtig mærke resultatet.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 05-05-08 22:12

Noget lignende er prøvet, som omtalt i tråden her. Han blev dømt, men du må selv google dig frem til hvad dommen var.
http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=10&conference=118&posting=179043

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-05-08 22:18

Du vil nok blive anklaget for legemedsbeskadigelse eller forsøg på samme.
Graden af straffen kommer an på om det tydeligt er med forsæt.

Accepteret svar
Fra : Grimstrup

Modtaget 50 point
Dato : 08-05-08 15:37

Du kan blive straffet for § 244 vold for at spytte på folk!
Så du kan selvfølgeligt også straffes for at smide kaffe på folk.

Godkendelse af svar
Fra : Jimmy17

Dato : 08-05-08 15:46

Tak for svaret Grimstrup.