/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Hvilket LCD TV skal man vælge.
Fra : rover600_valby
Vist : 658 gange
100 point
Dato : 05-05-08 13:44

Hvad skal man se efter når man skal ud og ha et nyt LCD TV... Synsvinkel hvilken er bedst? kontrast??? Opløsning?? Hvad skal man mere se efter og hvad er bedst??
Håber der er nogle der kan svare hvad alle de tal betyder som de skriver

Accepteret svar
Fra : myg

Modtaget 110 point
Dato : 05-05-08 13:49

La' vær og hæng dig for meget i alle de tal! Mange af dem kan du kun sammenligne indenfor det samme fabrikat, da de forskellige firmaer måler på forskellige måder.

Køb det du synes har den bedste størrelse, udseende, billede, pris osv. og vær så glad ved det! Om få år er der helt andre standarder m.m. på markedet, så du kan alligevel ikke gardere dig i hoved og ...

Hvis du alligevel gerne vil have navne, så synes JEG bedst om Samsung, Sony, LG og Panasonic.
Jeg ville ikke købe et billigt supermarkedsfabrikat.

Kommentar
Fra : rover600_valby

Dato : 05-05-08 13:59

nej jeg har nu ik tænkt mig sådan et billigt et men set på et Zepto 40". Full HD
Men hvad er det der sker om nogle år?? jeg troede det var nok det var et HD TV men det er det måske ikke???

Kommentar
Fra : myg

Dato : 05-05-08 15:18

Det er noget med at formatet lægges om til et bedre format mpg2 til mpg4 vist nok, og anet teknisk jeg ikke kan gøre rede for, men har læst og hørt om.
Vedr. HD, så er HD-ready nok. Det er faktisk kun x-box du kan se i Full HD. Intet TV eller DVD understøtter det realistisk set p.t.

Zepto har et godt navn og ry, men jeg kender ikke meget til ders TV. Har hørt om en ting ved dem, der ikke skulle være så godt, men kan ikke huske hvad.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 09-05-08 06:29

hej med dig

Jeg vil anbfale samsung 40" LCD er bedste.
vi har i hjemme og vi er meget glad for den....
Held og lykke med køb
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 13-06-08 10:02

Indsæt din tekst herDette har intet med det oprindelige spørgsmål at gøre, men jeg følte et utroligt behov, for at understrege hvilket sobert, og positivt svar, som Myggen gav i sit første indlæg, fornugtigt, informativt, og mest af alt, lyder det sandt. Jeg tor at han arbejder i en tv-kæde, for han ved sandeligt hvordan han skal promovere diverse produkter Men når alt pjat er lagt til side, er det virkeligt et rigtigt godt svar, så tak,Myg, jeg vil overveje dine råd, når mit eget LCD tv går i stykker ( knock on wood!)

Kommentar
Fra : myg

Dato : 13-06-08 16:51

Hej

For det første vil jeg lige aflive ideen om, at jeg skulle arbejde i en TV butik. Jeg er bare en almindelig dødelig, der interesserer mig lidt for de sager - ellers burde jeg nok have vidst lidt mere trods alt Næ, mit arbejdsområde har i mange år været af en ganske anden slags!
Jeg er for øvrigt kommet i tanke om, at Zepto for nogen virker lidt "plastic-agtig" i det, men der er ikke noget at klandre præstationerne for. Rettelse 2: X-box (i svar 2) skulle være PS3 har jeg senere erfaret (har ikke selv nogen af delene).
Så måske skulle jeg have holdt mig til det første svar men alligevel tak for de pæne ord

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 13-06-08 18:35

Sødeste Myg. Nu er myggen jo generelt ikke særligt populær, og koster mange liv hvert år, men du må endelig ikke misforstå mig, jeg var blot meget imponeret over dit sobre, reelle svar, som fgør ksandu ære, og hvis noget lød nedladende, var det bestemt ikke min intention, jeg beundrer et menneske, som kan svare humoristisk, men samtidigt informativt, og den kategori falder du ind under, i min beskedne mening, så hvis noget var sagt, som sårede dig, beder jeg om din tilgivelse, det var ikke min mening at fornærme dig, og da slet ikke, når mit eget kendskabsniveau er langt lavere.
Hvis du lover at tilgive mig, vil jeg gøre ...næsten... alt hvad jeg formår, for ikke at klaske for mange myg her til sommer. Aftale, og fred?

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 25-07-08 20:45

Tak for svaret myg.