/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
netværks forbindelse
Fra : fedet
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 02-03-03 20:58

Min ven kan ikke komme på nettet. det startede med at computeren meddelte at den havde udført en ulovlig handling, hvorefter den afbrød forbindelsen. Han har nu indstalleret xp, havde før 98. Og kan stadig ikke oprette kontakt til net. Har adsl. Ved forsøg på at reparere netværk, svares der med meddelelsen ARP cachen tømmes, kontakt udbyder, kan han ikke selv gøre noget?

Accepteret svar
Fra : solgaard

Modtaget 30 point
Dato : 02-03-03 21:43

det lyder meget underligt at han efter installation af xp ikke kan komme på nette ved bare at connecte hans netkabel..!det skulle ikke være nødvendigt at reparere et netværk på en nyinstalleret maskine.

har i tjekke at alt er sat op som det skal ip..?

Godkendelse af svar
Fra : fedet

Dato : 02-03-03 21:56

Tak for svaret solgaard.
Men Tcp/ip skulle være sat til automatisk at hente Adr.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 02-03-03 22:02

har du fået det til at virke..? ellers havde du ikke behøvet at acceptere mit svar.

ok så skulle det altså også virke med det samme bare ved at sætte netkablet i..!

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : fedet

Dato : 03-03-03 00:31

Ok! Nej det har ikke været muligt at få det afprøvet endnu, men det virker ikke ved bare at sætte netkablet i, der er også forsøgt at etablere ny netforbindelse, det virker heller ikke, computeren er forbundet via en switch, så der er også lavet "forsøg" på at snyde pc, ved at tage strømmen et øjeblik, et trik der efter sigende skulle kunne hjælpe, dog ikke her.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 03-03-03 13:58

prøv

start - kør - skriv cmd - skriv ipconfig /renew tryk enter så skulle det måske virke

Kommentar
Fra : fedet

Dato : 03-03-03 14:35

Tak for hjælpen. Efter at have prøvet dit sidste forslag, kunne vi konstatere at der ikke var noget galt med opsætningen i computeren. Vi har så nu kontaktet tdc, der kunne konstatere at der ikke var "hul igennem", så problemet løses med en ny router. Tak for nu :- ))))))))))

Kommentar
Fra : mobilnr01

Dato : 15-09-04 08:26

tak til solgaard