/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
caddilac.
Fra : lianesen
Vist : 868 gange
200 point
Dato : 02-05-08 15:32

Hejsa. kan nogle hjælpe mig. vi har lige købt en Caddilac fra 77. nu er den utæt med noget bremse halløj, skal bruge en manchet, til venstre kaliber bagpå. nogen der ved hvor man køber en sådan. pleace. pfh tak.

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 02-05-08 15:49
Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 210 point
Dato : 02-05-08 15:53
Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-08 15:57

Lige for en ordens skyld.
Du kan ikke tætne en utæt bremsekalibe bare med en manchet.

Stemplet skal ud , cylinderen hone, ny gummiring i stempel. Manchetten kan genanvendes ,hvis den er hel.
Arbejdet er ikke for en novise ud i maskinarbejde. brug kun specialgummifedt til montagen.
Det mindste spor af smøreolie ædelægger bremserne. Selv finrene skal være rene.
Efter honingen rengøres med sprit.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-05-08 15:59

Hvis forklaringen er volapyk for dig, skal du i stedet få et professionelt bremseværksted til at renovere caliperen. Det koster ikke mere end et ordentlig honeværktøj.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 02-05-08 16:41

Dit spørgsmål lyder til at du ikke kan klare problemet selv. Efter reparationen skal bremsesytemet
jo luftes ud, og så er det et spørgsmål om udluftningsskruerne er til at løsne uden at de knækker.
Det er jo en gammel bil og tekniken med at udlufte, er jeg i tvivl om du kan klare når du ikke har
lært det. Det kan bedst betale sig at køre til et værksted med den. Mvh. K.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 02-05-08 19:31

Jacob Lynegaard Køge som Ishoey Nævner er et godt bud på US reservedele.

Godkendelse af svar
Fra : lianesen

Dato : 04-05-08 07:02

Tak for svaret Ishoey. Og tak til i andre også.