/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Er det en ok bil til prisen
Fra : Klumme
Vist : 541 gange
100 point
Dato : 29-04-08 23:24

Har vi en motorsagkyndig inde, som ud fra de sparsomme oplysninger kan sige, at det er et okay køb?

http://www.blocket.se/vi/12726466.htm

Omregnet fra 69.500 SEK koster den ca. 55.600 DKK

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-04-08 23:35

Motorsagkyndig er jeg ikke, men hvis bilen skal på danske plader, så bliver der jo lagt registreringsafgift på.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 29-04-08 23:39

Det skal den ikke. Den "bor" i Sverige

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-04-08 00:39

Nu er Alfa en skodbil, som jeg aldrig kunne finde på at købe, rent ud sagt

de ruster ad H til og klarer sig dårligt i diverse fejltællingsopgørelser ved bilsynshallerne.

Prisen er i overkanten for svenske forhold, her et par i samme årgang med 30000 km mindre på "klokken" der koster ca 10000 mindre

http://www.bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=10616114

http://www.bilweb.se/UsedCar/Default.cfm?Page=4&VehicleID=10490313

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-04-08 03:31

Tak Dova.

Det sender jeg lige videre til rette person...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-04-08 14:05

Er der en bil du kunne anbefale Dova til ca. 70.000 SEK

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-05-08 14:35

Hej klumme.
Jeg ville da ikke betænke mig på at købe den bil.
Så vidt jeg ved er det da folkevogn der laver dem nu og det er da et godt mærke

Kommentar
Fra : Wattstyrer

Dato : 01-05-08 14:54

jeg vil sige at den nok ville passe til 40.000 kr. eller mindre men ikke højere..
hvis den altså skal sælges hurtigt???

det er min vurdering..

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 01-05-08 21:47

Det er ikke folkevogn der laver Alfa Romeo - shame on you piaskov.....
Du skal ikke købe en Alfa, hvis det ikke er fordi du bare ikke kan undvære sådan en. De kører suverent, men kan også drille meget. Rust er nu ikke det store problem mere.
Bilpriser.dk vurderer prisen på en afgiftfri Alfa 147 med samme data, til tæt på 50.000 kr., så lidt for høj pris efter min vurdering omend de sidste 5000 kan være givet godt ud i forhold til stand.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 01-05-08 23:41

Citat
Det er ikke folkevogn der laver Alfa Romeo - shame on you piaskov.....

Shit
Der tog jeg fejl. Det var ikke meningen. Glem jeg skrev

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-05-08 00:12

Altså Pia...... Bliv nu i kødgryderne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-05-08 00:25

Hej Schultz.

Hvad mener du med
Citat
De kører suverent, men kan også drille meget

Hvad "driller" de typisk med?

Accepteret svar
Fra : Schultz

Modtaget 100 point
Dato : 02-05-08 05:22

Alfa kan drille med elektriske problemer, hjulophæng er sårbare, motor er et fint stykke mekanik, men følsom for justering og vedligeholdelse.

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 04-05-08 12:31

Tak for svaret Schultz. Det er fint at kunne få et godt råd, når man ikke selv er så meget inde i sagerne.

Osse tak til Dova....