/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Servere & Samtale...
Fra : DHH
Vist : 333 gange
180 point
Dato : 02-03-03 10:06

Hej,

Jeg har et ZyXEL Prestige 642 Router, med Cybercity Abonnement. Jeg kan ik lave servere eller have samtale over MSN Messenger, når jeg laver en server kører den over på min interne ip (FTP, Spil-servere o.s.v.). Jeg har brugt Telnet og Webconfigration (En service fra CC), til at åbne de forskellige porte; men det har ik virket... Og angående, MSN Messenger; kommer der fejlmeddelelsen NAT (Altså samme problem igen)...

Kommentar
Fra : benkvist

Dato : 08-03-03 23:30

Hej DHH

Har du ikke fået et serielt kabel med, så du kan konfigurere routeren via din Browser... Det virker faktisk ganske nemt, selv om det kan se svært ud.

Jeg fik selv en ZyXEL efter at have haft problemer med en Cisco 677. Jeg var oppe at køre inden for ½ time. FTP, MSN, ICQ m.fl.

Har du det serielle kabel, så har Cyberity faktisk en meget udførlig forklaring på, hvordan NAT instillingerne klares, på deres hjemmeside.

Generelt er det noget med at du skal åbne for FTP port 21 og evt manuelt på port 20
MSN kræver IKKE at du åbner noget, med mindre d vil overføre filer, så kan der blive tale om det.
ICQ kræver at du åbner en port - manuelt - kan ikke lige huske port nummer....

Anvender du Hacker-Smacker kan problemet ligge der.
Har du egen Firewall installeret, så tjek den.

mvh

BenKvist

Annuller spørgsmålet
Fra : DHH

Dato : 17-04-06 19:26

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål Samt det er over 4 år siden...