/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
God deodorant
Fra : Assist4dogs
Vist : 1280 gange
50 point
Dato : 28-04-08 12:39

Er der nogen der kan anbefale en god deodorant.
Den skal ikke have for meget duft men være rigtig god til fjerne lugten af sved.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-08 12:41

Jamen du skal da bruge krystal deodorant, det har jeg brugt i årevis, det er den bedste og mest skånsomme der findes

http://www.google.dk/search?hl=da&q=krystaldeodorant&meta=

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-04-08 12:41

Matas

Kommentar
Fra : johanma

Dato : 28-04-08 12:42

apoteket har nogle antipers deo'er som er meget effektive... Bruger én af dem men kan ikke huske hvad den hedder men den er ihvertfald go'

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-08 12:45

Jeg har købt krystallerne i Matas, men ikke alle afd. har dem hjemme, men måske de så kan bestille dem hjem??

Jeg har fået dem i store størrelser,dem knuser jeg så og kommer lidt i bunden af en lille sprayflaske, fylder resten af flasken op med vand, og den er klar til brug.

En stor krystal gav jeg for 3 år siden 55 kr. for, og jeg har stadig lidt tilbage, så ikke nok med at den er yderst effektiv og skånsom, så er den også billig i drift.

Den afsætter heller ikke skjolder på tøjet

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 28-04-08 12:54

Hej Nordsted1

Nu skriver du godt nok at du selv laver din deo...
Men er det noget i stil med denne her??
http://www.netspiren.dk/pi/DO2-Deo-Krystal-Spray-13921-477.aspx

Hvad spørger du efter når du går in di matas??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-08 12:57

Ja den lyder præcist som min krystal

Du spørger bare efter en krystal til deodorant eller i har måske en helsekost forretning, de har den nok også.

Du kan da også købe den du viste mig i linket, så har du flasken til næste gang, hvor du så køber en stor krystal.

Du skal kun komme krystaller i så de dækker bunden af flasken

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-04-08 13:02

Start med vand og sæbe. Sved stinker ikke før det gærer, og der går mere end et par timer før den proces kan lugtes.

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 28-04-08 13:10

Er det her bare en sten men fugter og derefter bruger som deo...???
http://www.helsebasen.dk/product.asp?product=464&sub=0&page=1

Tror du det er godt??

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 28-04-08 13:47

Hejsa.
Jeg har prøvet krystal-deo'er, men synes ikke de virker optimalt.
I stedet bruger jeg Safety Five. Den skal bruges hver femte dag. Den forhindrer svedlugt i de dage, og man kan bruge en anden deo sammen med.
Kan ikke huske, hvad den koster, men mener det er 150 kr. Den er alle pengene værd og holder
længe.

-Sofie.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-04-08 13:48

Jeg fik fortalt at jeg ikke behøvede at knuse min krystal, men bare komme vand på, og så ellers bruge den, men jeg syntes bedst om at have den på en forstøverflaske, og ikke have en krystal liggende.

Men den på billedet, kan sagtens være en krystal, hvor du bare skal komme vand på

Kommentar
Fra : Assist4dogs

Dato : 28-04-08 13:50

Hej Zofie
ved du hvor man kan købe den... evt på nettet

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-04-08 14:07

Sorry...
Citat
Den skal bruges hver femte dag. Den forhindrer svedlugt i de dage, og man kan bruge en anden deo sammen med.

Blir den ikke vasket af når du bader?? Eller bruger du deoen i stedet for badet??

Kommentar
Fra : Zofie

Dato : 28-04-08 14:41

Assist4dogs - Jeg har købt den i Matas.

Klumme - Nej, den bliver ikke vasket af i badet.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-04-08 14:59

Hmmm okay...

Kommentar
Fra : Annela

Dato : 28-04-08 16:08

Hej
Jeg er MEGET enig med Nordsted1 , jeg har også med held brugt krystalstns deoen i mange år kombineret med en parafume - det virker utroligt godt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 28-04-08 17:38

Så kan man nøjes med et bad ved højtiderne... Det er sgi smart

Kommentar
Fra : sismofyt

Dato : 30-04-08 12:02

Hej Assist4dogs!

INGEN deodoranter eller antiperspiranter fjerner svedlugt. Svedlugt opstår, når mikroorganismer trives i vores sved under for eksempel armene.

DEODORANTER der kan muligvis overdøve svedlugt eller give en behagelig duft oven i svedlugten.

ANTIPERSPIRANTER forebygger sved - mange op til 24 timer.

Og så er der KOMBINEREDE produkter, der både har antiperspirant + deodorant funktion.

DU har MINIMUM brug for en antiperspirant, som selvfølgelig altid skal sprayes, smøres eller rulles på nyvasket tør hud for at man kan forvente en virkning. Men hvis du tåler dufte, så vælg en antiperspirant med duft.

Jeg kan anbefale Aldi's roll-on antiperspiranter, som fås i 3 duftvarianter (den sorte hedder "man", den blå "sport", den turkise, som jeg selv bruger hedder måske "woman" - det kan jeg ikke huske)
og er billige!!! Halv pris i forhold til billigste mærkevare af samme kvalitet andre steder - 10 kr pr stk.

Derudover kan jeg anbefale Matas' egne stribede antiperspiranter, som jeg selv var mest vild med, indtil de begyndte at tilsætte glycerin. Produktet er dog stadig okay, nu tilfører det bare også huden ekstra fugt. Kan bruges på hele kroppen. Prisen kan jeg ikke huske - måske cirka 30 kr - er meget drøj i brug.

Venlig hilsen

Sismo

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-05-08 08:47

Diesel, petrolium.

Kommentar
Fra : Sofiie10

Dato : 01-05-08 16:44

Rexona ActivReserve :) -Du kunne Evt. spørge i matas [:

Kommentar
Fra : Balch

Dato : 05-05-08 14:41

Den jeg bruger koster kun 57,- og holder over 24 timer - og godkendt imod allagi - skrive evt. til mig så har jeg en hjemmeside hvor du kan læse lidt om den først

smil smil