/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Bækkenløsning
Fra : droslerne
Vist : 2632 gange
100 point
Dato : 22-04-08 21:08

Kan en mand få bækkenløsning.
Det er spørgsmålet

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-04-08 21:13

Citat
Syndromet er mindst lige så hyppigt forekommende hos mænd som hos kvinder. ... Bækkenløsning

Så ja det kan de !!!!

Kommentar
Fra : frittemus

Dato : 22-04-08 21:16

He he, godt spørgsmål.
I teorien vil jeg da mene, at det kan han.
Det kan vel ske i f.eks. en færdselsulykke eller lign.
Men indrømmet, jeg har aldrig hørt om det......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-08 21:18

Men mænd for det helt sikkert ikke helt så hyppigt som kvinder, da det er en meget kendt og til tider

også invaliderende lidelse, der opstår under en graviditet.

Det er homonpåvirkninger under en graviditet der forårsager bækkenløsningen --- og det gør helvedes ondt ---- kan jeg hilse og sige

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-04-08 21:20

Prøv og skriv bækkenløsning hos mænd i google så vil du se

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 21:20

Citat
Syndromet er mindst lige så hyppigt forekommende hos mænd som hos kvinder.

Det er vist IKKE lige det der der er tale om....

Men svaret er stadig JA - dog ikke så udbredt....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-08 21:20

Hvad er bækkenløsning?
Bækkenløsning er et misvisende ord for smerter omkring bækkenet i forbindelse med graviditet eller fødsel. Mange kvinder oplever smerter i lænden eller bækkenet i forbindelse med graviditet. Det er en normal reaktion på de ændrede belastninger, der er på kroppen. Ganske få kvinder får bækkenløsning efter en graviditet. Har du smerter i alle tre led efter en graviditet, har du bækkenløsning i følge de definitioner, vi benytter i dag. Men både mænd og kvinder kan have smerter i bækkenets led.

http://www.xn--perkjr-tua.dk/page2/page15/index.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-08 21:20
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 21:21

Forkerte løft o. lign. kan OGSÅ give bækkenløsning - selv hos børn....

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 22-04-08 21:27

Bækkenløsning skyldes en for tidlig hormonel impuls, som skal sørge for at leddet mellem skambenene (symfysen) bliver mere blød og smidig, så fødslen bliver lettere. Kvinden får derfor sværere at holde på barnet og bindevæv og disker i rygsøjlen løsnes måske samtidig, så det giver problemer med at gå og bøje sig ned og op.

http://www.sund-forskning.dk/index.cfm?p=1795

Sååå -selvfølgelig kan mænd have bækkensmerter, men bækkenløsning er vist en kvindelidelse

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-08 21:31

Citat
Den fysiologiske forklaring er, at der under svangerskabet dannes et hormon ved navn relaxin, der har til formål at gøre leddene i bækkenet mere bevægelige, så barnets hoved får lettere ved at komme igennem fødselskanalen.

Og den måde leddene bliver gjort mere bevægelige, er at det hromon gør ledbåndene "elastiske"

Og det får mænd så altså også .....Narh..........godt nok tror Muhamedanerne, at Allah blev født af en mand......meeeeeeeeeenn

Næ, mænd kan ikke få bækkenløsning, men de kan selvfølgelig beskadige bækkenet så de får nogen symptomer der minder om dem ved bækkenløsning

http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/b%C3%A6kkenl%C3%B8sning.asp

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-04-08 21:32

Ja jeg må gi`mig, jeg var godt klar over at en mand kan få ondt i sit bækken o.sv., men var ikke klar over at de også kunne få bækkenløsning for de fleste steder skriver de, at det kvinder, men ikke noget om en mands bækkenløsning.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-04-08 21:37

jeg vil ikke lukke spørgsmålet i nu, for nu begynder det at blive sjovt

Du plejer at ha noget af det rigtige Dova `lad os se hvad der bliver svaret på det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 21:41

Det er ABSOLUT IKKE sjovt....

Kvinderne bliver ved med at henvise til graviditetslink..... Som om det var det ENESTE der forårsager det.....

Men det er det ikke

Det er de færreste gravide der får bækkenløsning....

ALLE kan få bækkenløsning ved forkerte belastninger, men da kvinders graviditet KAN forårsage det er de naturligvis i overtal....

Men bland IKKE bækkenløsning sammen med graviditet - den er kun en medvirkende årsag....

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 22-04-08 21:45

refi
Det jeg mener med det er begyndt at blive sjovt, det de forskellige svar, jeg ved udmærket det ikke er sjovt for en kvinde.
Så læs lige rigtigt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-04-08 22:10

Mænd kan have hybermobile led også i bækkenet, det er faktisk en sygdom som mange ikke tager sig af, men tror de er smidige, -----lige indtil de får ondt---- og får en diagnose

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-04-08 22:32

Citat
Kvinderne bliver ved med at henvise til graviditetslink..... Som om det var det ENESTE der forårsager det.....

Men det er det ikke

Det er de færreste gravide der får bækkenløsning....

ALLE kan få bækkenløsning ved forkerte belastninger, men da kvinders graviditet KAN forårsage det er de naturligvis i overtal....

Men bland IKKE bækkenløsning sammen med graviditet - den er kun en medvirkende årsag....

Helt forkert....læs mit link......det er noget hormonelt betinget....nogen hormoner der udløses...ja, gæt engang: af graviditet

Det du kalder bækkenløsning er noget andet.....altså skader på ledbånd, ledbrusk o.s.v., der skyldes en udefra kommende påvirkning, og har ikke noget med "ægte" bækkenløsning at gøre

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 22-04-08 22:36

Hurra Norsted1
Du har helt fat i det, både mænd og kvinder kan være hypermobile og er de det i ryggen såååå

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 23-04-08 21:02

Tak for svaret dova. Et godt svar som du plejer, men sid nu ikke for længe tænk på dit bækken