/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Redskabsskur
Fra : Hr.Nielsen
Vist : 7572 gange
100 point
Dato : 22-04-08 20:37

Jeg skal igang med at lave et redskabsskur på 5 - 7 kvm i baghaven.
Er der nogen der har nogle gode tegninger, eller link til hvordan man kan lave
sådan et skur.

Huset skal være med fladt tag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 20:52
Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 110 point
Dato : 22-04-08 20:52

http://www.goerdetselv.dk/Crosslink.jsp?d=126&a=9938

http://www.carlsro.dk/_private/images/haveskur%201..JPG

Et par link, - men vær opmærksom på at du skal søge om tilladelse, såfremt det skal være over 10 m2.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 20:53
Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-08 20:55
Kommentar
Fra : stig54

Dato : 22-04-08 22:05

Det udmærkede link fra refi er fra indkøbskæden Ditas. Byggevejledningen følger med når du bestiller et redskabsrum hos f.eks. XL.
De har en liste de samler materialerne efter.
Den liste står også i byggevejledningen.
Jeg tvivler på at du kan skaffe materialerne billigere selv, men ønsker du f.eks ikke at isolere eller andet kan der sikkert laves om på listen med et tilsvarende nedslag i prisen.
Du skal tænke på at ALT er med her søm, skruer og beslag. alt sammen noget der løber op.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-04-08 22:08

Fladt tag Hmmmmmmmmmm siger jeg undrene

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-04-08 09:19

Selvfølgeligt skal taget være fladt. Kuppeltag og den slags ser ikke godt ud på et redskabshus.
Men det flade tag skal selvfølgelig have en passende hældning, så der kun behøves tagrende i den ene side.

Og så lige et erfarent råd til bygherren.

Brug tagplader i skurets fulde bredde, så du ikke får samlinger undervejs, så betyder hældningen ikke så meget. Stålplader er gode, pvc ( kaldes normalt noget andet smart) er billigere, giver lys, men holder kun en begrænset årrække. Brug dobbelt overlæg ved småbølgede plader.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-04-08 09:20

Der kan jo godt være hældning på et fladt tag mindst 1 cm pr. meter bagud til en tagrende.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 23-04-08 10:03

Jeg har brugt sunlux trapez plader de er billige og har foreløbig holdt i tolv år, de giver som skrevet lys ind i skuret, skal du isolere er det jo en anden sag.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 23-04-08 21:53

Transor Det er til Hr Nielsen det jeg skrev ...så hvis du koncentrerer dig om din egen "erfarne råd "

Kommentar
Fra : kurbis

Dato : 26-04-08 08:39

Jer er selv i samme situation og skal bygge et redskabsskur.
Jeg vil bare gerne have at det er frostfrit og regner derfor med at støbe (og isolere) gulvet.

Nu har jeg søgt i BR08 om jeg må det uden byggetilladelse, men ikke fundet svaret.

Er der nogen herinde der kan svare om jeg skal have tilladelse til at bygge under 10m2men med sokkel og støbt gulv?

Godkendelse af svar
Fra : Hr.Nielsen

Dato : 01-05-08 20:41

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene