/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
gem Itunes playliste
Fra : cobran
Vist : 808 gange
50 point
Dato : 20-04-08 01:08

Jeg sidder og skal formatere min computer og jeg vil ikke miste mine playlister, eller mine antal counts i hvilke sange der er spillet...!

Er det muligt at gemme dem?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 01:34

Ja det er mulig, klik på Filer og på Sikkerheds kopier til disk, vælg at kopiere hel biblioteket og alle spille lister over på for eksempel en CD eller en usb hukommelse stik

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 20-04-08 08:57

Du kan også gøre dette, gå ind her:
C/Documents&settings/dit log in navn i windows/My Documents/My Music/Itunes/iTunes Music Library.xml eller andet du vil gemme der inde fra. Her kan du selv bestemme hvad du vil gemme. Det virker, det gør jeg selv, hvis jeg ikke lige har tid/lyst/brug for at lave back up af hele itunes.

Vixen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-04-08 10:42

Tænk dig om :

Prøv at se her i de forskellige indlæg hvor mange der får alvorlige problemer efter at have formatteret computeren. Selv om det nu nok kun er harddisken de har nyformatteret.

Du skal i hvert fald være i besiddelse af cd rom med originale drivere for bundkort , indbygget lydkort, hurtig usb, grafikkort, lanport og så videre. Disse drivere er ikke på din Windows installations-cd. Hvis du ikke har helt styr på disse ting, skal du hellere lade være, og i stedet reparere fejlene i din installation.

Mange har købt deres computer med et preinstalleret system, og har aldrig skænket disse funktioner en tanke, fordsi de bare altid har virket.
Men det gør de ikke mere når du har lavet formatteringsstuntet.

Så tænk dig nøje om.

Husk også forinden at lave copi af mails, nøgler til bankkonti , osv.
links og adresselister.

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-04-08 20:51

Jeg havde overvejet at lægge biblioteket over på en DVD men det fylder bare 3 DVD´r + omkring 100 af dem kunne ikke brændes ned så det er jeg ikke helt vild med!

Jeg har styr på formatering af system så har driver og al det der, men ellers tak "Transor" for din bekymring af installationen af windows vista og det der men er bare kommet der til hvor systemet simpelthen går for langsomt efter diverse defragmenteringer!

Men Vixen.

Med din metode vil jeg så både gemme oprettede Biblioteker og counts af afspillede sange?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 21:13

Du mangler en ekstern harddisk med så mange filer i biblioteket

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-04-08 21:34

Har en ekstern Hdd på 500 GB.

Da jeg gik ind på "sikkerhedskoppier til disk" sagde itunes at der er omkring 100 sange der er problemer med.
Muligvis sange jeg har slettet fra original bibliotek som bare ikke er slettet fra itunes så det kan jeg leve med men til gængeld så kan jeg ikke vælge at flytte sikkerhedskopieringen ned på harddisk! Den starter bare med at søge efter en cd/dvd og starter når jeg propper en dvd i...

Forresten: Jeg har jo alle mine sange på et andet drev (F:) i forhold til hvor windows ligger (C:)!

Kan man ik bare gemme spillelisten og counts af sangene så?

Mvh. Cobran

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-04-08 21:51

Ved ikke men et forsøg værd, det er jo kun C drev du vil formatere ikke ?

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 20-04-08 22:47

jo windows c:

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 21-04-08 11:25

Jeg er ikke helt sikker på hvad det er du vil. Jeg går ud fra at du allerede HAR en back up af dine sange? Ellers skal du jo lave back up af det HELE. Men med min metode kan du feks tage den fil jeg nævnte og deri ligger play lists osv. Jeg tager kun back up af mine sange engang i mellem når jeg ved at der er nye, fordi jeg har over 6000, og det tager 100 år (på hard disk, på DVD/CD ville det være umuligt mener jeg), men jeg tager tit back up af den nævnte fil for den laver jeg jo tit om på.

Vixen

Kommentar
Fra : cobran

Dato : 22-04-08 18:17

Al min musik er i sikkerhed på en anden harddisk! Det eneste jeg vil rede er mine iTunes playlister og Counts ... som jo bliver formateret da Itunes ligger på system drevet...

Jeg prøver det du sagde Vixen ... jeg har godt nok vista og det lå et andet sted "H:\Users\Morten\Music" men vel det samme præcip og der i lå mapper som

Album Artwork
iTunes Music
Previous iTunes Libraries
iTunes Library
iTunes Music Library

Så må se om det er dem...

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 23-04-08 13:32

Jeg har prøvet med Vista 2 eller 3 gange og det gik ok, men jeg gik tilbage til XP igen ret hurtigt da Vista var ret umulig at have med at gøre i starten. Den er nok blevet bedre nu.....håber jeg da! Men det virkede da fint dengang for mig. Men jeg skal ikke gøre mig klog på Vista.
Held og lykke.

Annuller spørgsmålet
Fra : cobran

Dato : 24-05-08 17:22

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål