/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem!!!!!!
Fra : knas
Vist : 257 gange
100 point
Dato : 28-02-03 02:14

Hej har to spørgsmål??

1.
når jeg starter min computer op starter den på skrivbord men den åbner
programer/kazza op oven på skrivebordet. Hvad gør jeg.

2.
når jeg så lukker min cumputer skriver den afsluller explorer.exe??
Hvorfor det?

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 28-02-03 02:37

Hej knas!

Ad 1.
Gennemgå og ændrer indstillingerne i Kazza til ikke at starte op automatisk.

Ad 2.
Meddelelsen fremkommer fordi der er nogle åbne programmer,som ikke burde være åbne. Hvis du afslutter Kazza - så mener jeg ikke den meddelelse fremkommer mere.

Kazzaa indeholder programdele der gør at der kan holdes øje med hvad du foretager dig og oplysninger om din PC og evt. brug af denne via explorer.

Disse funktioner i Kazzaa bør du fjerne - et program der kan fjerne disse funktioner er Ad-Aware.

Det sikreste er at afinstallere Kazaa helt!

Skriv hvis du mangler lins til Ad-Aware eller øvrigt.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-03 08:26

Hej knas

Jeg giver Bjarne 100% ret i det han skriver omkring Kazaa, Ad-Aware osv. points bør gå til ham, men her er et par andre info som du sikkert kan bruge.

Når du har kørt Ad-Aware så virker Kazaa ikke mere. Denne er også fyldt med spy-ware, så godt det samme.
Afinstaller Kazaa, kør Ad-Aware og slet alle "spionerne".
Hvis du ikke kan leve uden Kazaa så findes der en version, uden alle de kedelige elementer, den hedder Kazaa Lite, den kan du læse mere om samt hente på http://free.hostdepartment.com/k/kazaalitetk/
Der findes også et andet program som hedder WinMX dette kan du læse mere om samt hente på http://www.winmx.com/
WinMX er nok mit bedste bud på at kunne hente musik osv. på nettet... et såkaldt Pear to Pear program.
What is WinMX?
WinMX is a FREE file-sharing program like no other. It allows you to connect, download, and share files with MILLIONS of other users through the decentralized WinMX Peer Network. Once WinMX is installed, you'll have access to one of the largest and most diverse networks of shared media files in the world. And unlike many other 'peer to peer' software providers, we respect your privacy and will never sell you out to spyware. When you download WinMX, you're getting WinMX and only WinMX, no bundled spyware, no ads, no B.S.

Hygge...

Søren
(på jobbet)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 28-02-03 08:31

Hej igen,

Ikke pear to pear men peer to peer (engelsle ord - tsk, tsk)
Du kan hente Ad-Aware her http://download.com.com/3000-2094-10045910.html?legacy=cnet

Søren

Kommentar
Fra : summer

Dato : 28-02-03 08:45

Et andet godt program, hvis man skal have ryddet op efter Kazaa og har slettet andet forskelligt spyware med Ad-Aware, er jv16 Power Tools. Læs om det her: http://www.wintip.dk/utils/jv16/ og det kan hentes her: http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml
Ha' en god dag
summer

Kommentar
Fra : briani

Dato : 28-02-03 09:01

Hej Knas
For at slippe for at kazaa starter op sammen med windows,er du nød til at gøre følgende.
Afinstalerer den Kazaa version du har først.
Så installerer du den igen,og det er her du skal være opmærksom
Du kommer nemlig under installationen,hen til et punkt,hvor du skal huske at sætte flueben i den der hedder
Do not start kazaa when windows starts up.(er ikke så god til engelsk,men mener det hedder sådan)
Gør følgende og dine proplemer er løst
MVH Brian

Kommentar
Fra : sjagget2003

Dato : 28-02-03 11:04

Hmmm, hvis det du ønsker er at Kazaa ikke åbner når du starter computeren er det ret simpelt: Gå op i menu linien øverst i Kazaa og vælg Tools, derefter gå ned under Options, under fanebladet My Kazza fjerner du flueben i Launce Kazaa Media Desktop Automatically. Så det er ikke nødvendigt at afinstallere og geninstallere.

For at undgå at din computer skriver Afslutter Explore er det en god ide at lukke Kazaa ned inden du lukker din computer...

Håber det hjælper dig