/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Biler til genopbygning, export
Fra : xodeus
Vist : 4513 gange
50 point
Dato : 14-04-08 11:50

Hej. Jeg leder efter autoophug, autogenbrug eller andre forhandlere der saelger lidt skadede biler til genopbygning. Disse maa ikke vaere total skadet. Er der nogle der kan jhaelpe med nogle adresser paa Fyn eller i Soenderjylland hvor jeg kan finde saadan nogle forhandlere?

//XoDeus

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 13:55

Lidt skadede biler til genopbyg, det findes faktisk ikke og de er ikke på ophugspladserne, for lidt skadede biler er som regel reparerede igen og kører fortsat.

De skadede der findes på ophug er totalskadede biler, hvortil der ikke længere er papirer, netop fordi de er ophuggede, enten totalskadet eller udslidte.

Normalvis dækker ordet "genopbygning" også generelt, at der er tale om totalskader der skal afgiftsberigtiges såfremt de igen skal ud at køre, altså de skal omkring TOLD/SKAT hvor det skal vurderes om opbygningen kræver indbetaling af fornyet afgift.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-04-08 13:57

Citat
for lidt skadede biler er som regel reparerede igen og kører fortsat.

Lidt uddybning, da den måske kan misforstås:

altså, forsikringen har som regel været inde over de lettere skadede biler, og ejeren får bilen repareret gennem en forsikringssag og kører fortsat i den.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 50 point
Dato : 14-04-08 14:50

Forhør dig ad her:
http://www.gedsted-autoophug.dk/default-2.htm

Desværre er det i nordjylland.

Kommentar
Fra : Schultz

Dato : 14-04-08 18:27

Man skal være godkendt autoreperatør for at have adgang til biler med skader under totalskadegrænsen. De udbydes af forsikringsselskaberne og man forpligter sig til at sætte dem i stand. Hvad søger du mere specifikt? Husk også prisklassen!

Godkendelse af svar
Fra : xodeus

Dato : 06-05-08 13:22

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 06-05-08 18:13

Åh, jeg bèr.