/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Startproblemer...
Fra : nybo
Vist : 824 gange
100 point
Dato : 27-02-03 14:33

Min Yamaha szr 660 har meget svært ved at starte efter en lang vinter... Den kan godt starte hvis jeg bliver ved og ved med starteren, men den skal holdes i gang på gassen og helst med fuld choker selvom motoren blev gennemvarm. Da jeg prøvede at køre kunne den ikke trække noget , gik ud ved gasgivning og er atter tæt på umulig at starte. Jeg har i vinter monteret en modificeret xj600 benzinpumpe efter yamahas anvisninger og der løber masser af benzin til karburatoren.
Kan det tænkes at min karb. er snasket efter vinteren - giver det disse symptomer, er det mit nye NGK tændrør, er benzinen for gammel (4 mdr) eller hvad? Det lyder ikke som om det er gnisten der får den til at gå død.. Håber på nogle hurtige svar.... MVH Martin

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 27-02-03 14:50

Hej Nybo!

Nu er det mange år siden, jeg selv har ejet en motorcykel; men jeg havde en Yamaha for mange år siden.

Den første indskydelse jeg får når jeg læser dette er:

Hvor gammel er den?

Kan det evt. tænkes, at akkumulatoren er delvis flad eller ikke virker korrekt, noget kunne tyde på det eftersom problemet opstår efter en længere periodes stilstand.

Kan evt. være at tændingen og ladningen skal indstilles.

Håber, at du får lidt mere hjælp - jeg tør desværre ikke udtale mig om andet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 27-02-03 15:00

Har du prøver med kaburatorsprit i benzinen? Det kan jo være den har trukket noget kondens i vinterens løb.

/Thomas

Accepteret svar
Fra : Erik_F

Modtaget 100 point
Dato : 03-03-03 20:07

har du tjæket at tændrøret ikke er sodet, aflejret eller fult af olie.

Godkendelse af svar
Fra : nybo

Dato : 04-03-03 22:57

Tak for svaret Erik_F. Den kører nu, det var et svømmerventil problem

Kommentar
Fra : Erik_F

Dato : 08-03-03 21:58

ok. det var så lidt