/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
hamster
Fra : pjuske1991
Vist : 608 gange
10 point
Dato : 09-04-08 16:00

heja, jeg tænkte på at anskaffe mig 2 hamstre som jeg skulle avle på, men hva er nemmest at avle på?? er det guld hamster? eller dværghamster? eller en anden slags hamster??

Kommentar
Fra : Wesper01

Dato : 09-04-08 16:49

Jeg har optrådt i Sverige som tryllekunstner.
Jeg havde 50 hamstre, som var avlet af mig selv.
Jeg brugte dem ved mine trylle-kunster.
Der var aldrig fejl på min avel, som bestod av Guldhamstrer!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 10 point
Dato : 09-04-08 17:34

Du kan ikke have to hamstere (han og hun) til at gå sammen....

De kan kun være sammen lige når de skal parre sig (tager ca ½ minut) og så skal du være hurtig til at skille dem ad igen, for ellers slår hunnen altså hannen ihjel.

Dernæst....har du gjort dig tanker om hvad du vil med alle de unger....har du et sted at afsætte dem, for de får jo ret tit unger, og ungerne er ikke mange uger gamle før de også parrer sig og får unger, og ungerne kan ske at parre sig med moderen hvis du ikke ¨ved lige hvornår de skal tages fra.

Og det er ikke godt, for så bliver de indavlede, hvilket kan medføre deforme unger......
Så altså hamstere kræver meget plads = mange bure, et til hver af han og hun og bure til at skille ungerne fra henholdsvis hanner for sig og hunner for sig.......

Men guldhamstere er de nemmeste.

Godkendelse af svar
Fra : pjuske1991

Dato : 09-04-08 17:39

Tak for svaret dova.