/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Afbryder
Fra : jihaa
Vist : 4668 gange
100 point
Dato : 07-04-08 18:41

Jeg har søgt og søgt på nettet, men jeg kan simpelthen ikke finde det jeg leder efter. Måske er det bare fordi jeg ikke helt ved hvad det hedder.

Det er en abryder til at sidde på en ledning til en lampe - sengelampe - så man ikke skal ned på stikkontakten at slukke hver gang. Jeg vil gerne, hvis det er en med lysdæmper, men ved ikke om man kan få det. Jeg kan godt finde de almindelige med tænd og sluk - men med lysdæmper - den er ikke til at opdrive

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-04-08 18:50
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 07-04-08 18:51

Kip-afbryder - lysdæmper er en anden sag der står som selvstændig kontakt på natbordet...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-04-08 19:05

En "vippekontakt" som monteres på ledningen (ledningen klippes over og samles i afbryderen) er en gennemgangsafbryder!

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 07-04-08 19:14

1700,00 kr for at slukke lyset på natbordet

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-04-08 19:17

Jeg har altid kald det en gennemgangsafbryder.
Hos blandt andet Jem & Fix har jeg set en lille lysdæmper til at sætte på ledningen på samme måde som en gennemgangsafbryder.
Så sæ'fø'li' findes det.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 07-04-08 19:23
Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 07-04-08 19:30

Hej,

Gambrinus har ret, det hedder en gennemgangsafbryder eller en mellemafbryder.
Med lysdæmper kan denne fås fra omkring 100,- i de fleste byggemarkeder mv.

MVH
Michael Holm
Aut. El-installatør

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-04-08 19:31

Jeg har næsten lige købt en en gennemgangsafnryder med lysdæmper. Den er udformet som et alurør på ca. 20mm diameter. Pris Kr. 25,00
Findes i "børstet stål" eller "messing look"

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 07-04-08 19:33

Fandt lige kassen til den, og sørme om der ikke var en internetadresse:

http://www.illi.dk/

Værsgo

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-08 20:05

Du kan feks. bestille den her: http://www.greenline.dk/asp/starttrade.asp
Gå ind under <løs el> gå ind under lysdæmper og vupti.
Der er også en med drejeknap

Hvad mere kan du ønske dig???

MVH

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 07-04-08 20:06

http://joel.des.dk/katalog/index.asp?language=da

Firmaet Jo-el har den som lysdæmper monteret på ledningen.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 07-04-08 21:48

De kan også købes i Ikea

Godkendelse af svar
Fra : jihaa

Dato : 08-04-08 18:56

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : Alperc

Dato : 18-05-08 22:26

HN=Harald Nyborg sælger det 100%.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-05-08 23:11

Ikea har en lille gennemgangsafbryder med indbygger lysdæmper, men jeg kan kun finde denne model på deres hjemmeside. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/00067967
mvh
Bjarnebr