/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
"Eye for Eye"
Fra : fnoop
Vist : 519 gange
50 point
Dato : 31-03-08 20:40

Hej alle sammen

Her d. 3. april har en ny dansk film premier og det er Eye for Eye! Filmen omhanlder nogle indvandre drenge, som sætter sig for at hævne en af deres venninders voldtægt. Som filmens titel, så går efter princippet om "øje for øje, tand for tand". Dette religøse udtryk tager de bogstavligt og ender i problemer.

Filmen har både indvandrer, integration og vold som tema, men ikke også mindst religion. Netop for fordi hævn og princippet "eye for eye" stammer derfra. Filmen skulle starte og slutte med bibel citater.

Jeg skal ind og se filmen, dog ikke på premier-dagen, hvad nogen af jer? Filmens tema er jo ret aktuel? Særligt da debat omkring indvandre bander køre for tiden, og at disse styre miljø/områder med hård hånd.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 31-03-08 20:44

Vi skal ind og se, - to verdener - en film der bl.a. handler om Jehovas vidner

Den film du omtaler, har jeg slet ikke læst om, men lyder som en film der er værd at se

Kommentar
Fra : fnoop

Dato : 31-03-08 20:49

To verdener også en god film! Kan stærkt anbefale den.

Eye for Eye er udover dens tema også enestående hvad angår dens baggrund. Det er Kaywan Mohsen som skrevet, instrueret, produceret, klippet og lavet musikken til filmen, og han spiller også hovedrollen. Han har tidligere lavet "Made in Denmark". Filmen bygger på hans egen tilværelse, da han selv har været indvoleret i det kriminelle miljø og han er også indvandrer selv!

...men hvad med at tage et princip som "øje for øje, tand for tand" bogstavligt. Motivet bag deres handlinger bliver nærmest begrundet i religion.

Kommentar
Fra : HansenHimself

Dato : 31-03-08 22:31

Jeg tror den er rigtig fed. og meget aktuel for tiden som du siger.

men ved ikk heæt om der er en så god historie i den eller om det bare er en hel masse der slås. har ikk fundet en trailer for den. men tar nok ind og ser den aligevel.:)

Kommentar
Fra : fnoop

Dato : 01-04-08 20:21

Du kan se traileren til den her: http://www.youtube.com/watch?v=tMDz44Z5gyk

Kommentar
Fra : HansenHimself

Dato : 01-04-08 21:02

Nice:) tak