/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Fladskærm, 50hz
Fra : taunusanden
Vist : 764 gange
200 point
Dato : 30-03-08 23:35

Medion 15"
model name MD6144AO
type no EZX15K
Er faktisk den skærm jeg har søgt efter.. Men den er sgu umulig at finde!

"Problemet" er at det er det umuligt at finde en skærm der lever op til den ovenfor nævnte skærm.
Jeg er ude efter en 15" eller 17" fladskærm der kan vise 50Hz vertical sync (billedfrekvens)
Det kan almindelige CRT skærme, men det ville være mere lækkert med en fladskærm.. Og dem jeg kan finde går kun ned til 56hz.

Den nævnte medion skærm har jeg set ved en ven der har købt den i Aldi, men det er så et par år siden.

Kom så i kloge hoveder, i ved hvor jeg kan finde en egnet skærm
Ellers må jeg blive ved med at bruge gamle billedrørs skærme

Kommentar
Fra : krestenklit

Dato : 30-03-08 23:54

Hvorfor er det så vigtigt, at den skærm skal have så langsom en opdateringsfrekvens?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-03-08 00:21

CRT med 56.....den må da flimre så det kan mærkes da den allerede gør det under 80.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 31-03-08 08:40

50 Hz er en dårlig ide, da det er semme frekvens som lysnettet, 60Hz er standard som det mindste.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 31-03-08 19:33

50hz er det samme som de fleste tv.
Et billede flimrer ikke under 80hz, dertil vil jeg henvise til min uddannelse som elektronik mekaniker.

Nej det er ikke en dårlig idé

Hvis jeg havde et vga signal til rådighed med 56hz vertical sync, så havde jeg jo ikke stillet spørgsmålet. 56hz er standard, ikke 60hz.

@krestenklit
Skærmen skal bruges i forbindelse med en scandoubler.
http://bboah.amiga-resistance.info/cgi-bin/showhardware_en.cgi?HARDID=355

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 01-04-08 08:06

taunusanden-> Det er ikke helt rigtigt, PSU er godt nok 50Hz på et tv, men frekvensen på billedrøret er 100Hz, 50Hz flimrer, eller dine øjne er for langsomme.

Annuller spørgsmålet
Fra : taunusanden

Dato : 01-04-08 12:23

Jeg har ikke fået noget ud af mit spørgsmål anden end nogle påstande der ikke passer

Øjet registrer først et billede som flimren under 48hz.

Det er kun moderne tv der er 100hz.