/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
automatisk billedeorganisering
Fra : solling
Vist : 519 gange
45 point
Dato : 28-03-08 17:29

hej hej alle i fotoeksperter.
min harddisk er efterhånden ved at være totalt fyldt op med billeder og jeg har observeret at mange billeder går igen i forskellige mapper.... puha det ville tage mig uger at rydde op i det, og så var det jeg tænkte på om nogen herinde måsek kendet til et fotoprogram der automatisk kan rydde op i ens billeder så man ikke har den spredt ud over hele harddisken og ikke har de samme i flere mapper ..
håber at der er nogen der kan komme med et godt tip
mvh line

SORRY AT JEG IKKE HAR FLERE POINT AT GIVE AF...

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 55 point
Dato : 28-03-08 17:56
Kommentar
Fra : solling

Dato : 28-03-08 18:24

FOR FANDEN REFI... DU HAR REDDET MIN DAG.......THANKS A HOLE HOLE HOLE LOT

Godkendelse af svar
Fra : solling

Dato : 28-03-08 18:25

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-03-08 18:41

Selv tak....

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 28-03-08 19:18

Hej Solling.
Hvad er det egentlig for nogle billeder du mener er det fra digital fotoapparatet.
Dette system jeg har lavet, er jo bedst til sine egne billeder, andet må man jo have en anden mappe til.
Jeg ved ikke hvad der er bedst, jeg ville egentlig gerne vide hvad, der er nemmest, men jeg syntes selv jeg har lavet noget der er rimeligt overskueligt og brugbart.
Jeg har en overordnet mappe der hedder billeder, derunder har jeg lavet en mappe til hvert årstal, herunder har jeg lavet en mappe til hvert kvartal f.eks 2008-1.
Billeder der så stammer fra en større arrangement fra en given kvartal har jeg så givet sin egen mappe under kvartalet. f.eks Julen 2007, andre ligger bare under kvartalet f.eks fra hverdags oplevelser.
Nu er det rimeligt nemt at huske og finde sine billeder.
Har man et emne man bruger meget kan man jo lave en specielt mappe til f.eks. din Hobby det kunne jo være Fly billeder
Det er klart det er svært at ryde op når først man har mange billeder inden man laver systemet.
I øvrigt omdøber jeg mine billeder med mine egne tekster.

Hvad mener du i øvrigt om dette system.

Mvh Eigil