/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
PHP : Tilmeldings blankent.. el. ligende~
Fra : martinussen
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 25-02-03 21:19

Hey

Jeg er igang med at prøve at lave en tilmeldings blanket, med det fungere ikke helt.. designet skal i ikke tænke på.. Men hvordan gør man?

Jeg har frontpage og dreamwear. Jeg har allerede prøve at lave dette i Dreamwear : http://www.martinussen.com/forsog.php

Men som i kan se fungere det ikke. Det som "brugerene" indtaster skal sendes til en mail adresse.. Men hvordan gør man det?

Jeg har ikke meget forstand på koder, eller html, php el. ligende.. så noget nemt ville være godt..

Accepteret svar
Fra : Andreas_popp

Modtaget 110 point
Dato : 25-02-03 22:19

Hej Martin

Det ser for så vidt rigtigt nok ud. I din <form> tag skal du i stedet for en e-mail-adresse som action= skal du i stedet skrive en anden php-side. På denne side skal du så bede om at mailen bliver sendt.

Det gør du som der står www.webcafe.dk under Artikler -> PHP -> Send mail med PHP.

Det kræver dog at du har mulighed for at sende mail fra din webserver. Det må du ordne med din udbyder. Det er forhåbentlig aktiveret.

Håber at det hjælper.

Mvh. Andreas_popp

Kommentar
Fra : claus_larsen

Dato : 07-04-03 10:44

Jeg får 404 på linket fra Martinussen!

Godkendelse af svar
Fra : martinussen

Dato : 02-06-03 09:50

Tak for svaret Andreas_popp.