/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Niveauforskel på støbt gul
Fra : alvinanker
Vist : 850 gange
50 point
Dato : 23-03-08 16:02

I forbindelse med støbning af gulv i bryggers skal gulvet være 8 cm højre i den ene ende grundet forskel i terrænhøjden i hver ende af mit bryggers (en tidligere port). Da jeg vil anvende "flydebeton" kan dette ikke gøres i en arbejdsgang. Hvordan kan jeg, når gulvet et støbt, få et ekstra betonlag til at binde på det eksistrende? Skal der noget jern i, som rager op, inden støbningen af den vandrette del af gulvet? Elle kan jeg få det til at binde på en anden måde. Det drejer sig ikke om hele bredden men kun en "gang" på 130 cm x 150 cm.

Mvh

Alvin

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-08 16:24

Hej Alvin.
Jeg er ikke helt med på hvad du mener -
Citat
I forbindelse med støbning af gulv i bryggers skal gulvet være 8 cm højre i den ene ende grundet forskel i terrænhøjden i hver ende af mit bryggers (en tidligere port).

Skal dit kommende bryggersgulv ikke være vandret ?

Bennymanden

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 23-03-08 17:52

hej

det vil aldrig blive godt at skulle støbe ovenpå, det skal støbes af en gang i alm. beton.(nemmeste og rigtigste)

du laver bare et bræt der er 155-160 cm og trækker af på det eksisterende gulv i begge ender.

ps. vær lige opmærksom på at 8 cm fald på 150 cm er meget, ville råde dig til at laveet trin.

hilsen mureren

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 23-03-08 19:23

Et så lille gulv var det nemmeste da at støbe med en beton med sætmål 80 f.eks.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 23-03-08 22:47

Når grovbetonen er bundet af så du kan gå på den så lægger du et pudselag , det skal nok få fat , hvis det tørrer helt ud inden du får lavet pudselaget så kost det over med betonbinder eller bare en tynd cement vælling så skal det nok holde.

Kommentar
Fra : alvinanker

Dato : 30-03-08 10:46

Når jeg læser min "glimrende" forklaring igen kan jeg godt forstå at man blive forvirret da det fremstår som om at jeg har et bryggers på 130 cm x 150 cm med et hældende gulv.
Mit Bryggers er noget større, men i den ene side forbindes bryggerset til døren ud i det fri med en lille gang på 130x 150. (et firkantet bryggers med en fobindelsesgang i det ene hjørne). Da niveauforskellen (terræn) i hver ende af bryggers (gennemgående i hele husets bredde) gør at der enten bliver et trin op i bryggers i den ene ende eller et trin ned i den anden ende. Derfor et det min plan at lave gulvet vandret og så tage niveauforskellen i den lille gang som forbinder bryggers til yderdøren.

Hold kæft en gang sludder med det er det bedste jeg kan forklare. Jeg synes at muldvarp1 svar lyder som en fornuftig metode som sikrere at de to lag får fat.

PS jeg er lidt, men kun lidt, bedre til at bruge mine hænder end til at skrive spørgsmål.

Mvh

Alvin