/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Krage jolle
Fra : jewo
Vist : 1881 gange
20 point
Dato : 21-03-08 10:31

Tak for gode links til kragejoller.
Jeg vil nok noget mere henad, en Helsingørjolle eller en Ålborgjolle.
Altså noget åbent, men stadig en 17 - 19 fod.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 21-03-08 11:33

Hej jewo
Vend tilbage når du har fundet ud af hvad du helt nøjagtigt er på jagt efter, hvilken type rig, prisramme, alder og stand, så bliver det lidt nemmere at hjælpe.
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 21-03-08 12:11

jamen jeg er åben for hvad der måtte være.
Har set en smakkejolle på dba, og har også set den i virkeligheden. Prisen på 50.000kr var meget, når jeg ikke ville en smakkejolle, men rigtig god båd. Prisen er ikke afgørende menen hesngørjolle eller Ålborgjolle må da være til at få fat i, mon ikke?

Jewo

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-03-08 14:02

Kig også efter Askeladden sejljolle. En utrolig stabil og enkel jolle der kan bruges til flere formål.

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-03-08 16:19

Hej jeg har prøvet at skrive, men det er tilsyneladende smuttet, så jeg prøver igen.
"Agnete" er en stor sprydsstagsrigget kragejolle, og den har været til salg og er det vist endnu.
Ejeren hedder Dan Stockmann og har telf. 32 95 19 80.
"Elfrida" i Faaborg er også til salg, men den er gaffeltrigget. Ejeren er på vej hjem fra Trinidad med sin nye båd, men han kone, Gitte, er i landet. Tlf 41 10 40 75.
Du kan måske finde noget på TSs hjemmeside. www.ts-skib.dk, eller også er det www.ts_skib.dk
Hvis det er noget mindre du vil have er det en god ide med en Ålborgjolle.
Hvis du er intereseret i et projekt, så ved jeg hvor der ligger en meget køn lille båd, også gaffelrigget. der trænger til en kærlig hånd. Den har været tilsalg, og er det vist igen.
Skriv hvis du vil vide merer.

Bjørn

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 21-03-08 16:24

Hej Blørn.
kan ikke åbne dine links til siden www.ts-skib.dk ej heller det andet link.
Hvis du ved noget om en gaffelrigget lille båd der er til salg. Ja så bare sig til så vil jeg undersøge sagen.
Tak for hjælpen indtil nu

jewo

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-03-08 16:46

Du må prøve igen!
Jeg har lige været på siden.
Det er www.ts-skib.dk der er også flere både til salg.
Den båd jeg mener der er til salg hedder "Helene" og ejeren hedder Jørgen.
Du kan finde den i TSs fartøjsliste.
Hvis du ikke kan komme ind så prøv i Google at skrive TS så kan du også finde siden.

Bjørn

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-03-08 16:48

Hej igen

Det er Helene Købejhavn fra 1903

Bjørn