/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Kragejolle
Fra : jewo
Vist : 4339 gange
278 point
Dato : 20-03-08 19:00

Mon der er nogen der kan komme med et fif til hvor jeg kan købe en kragjolle, evt. af ældre dato?
Har en Lynæs jolle 13 fod i god stand. Den er fra 1979 og i lærk på eg blank. Vil gerne noget lidt større.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 19:12
Kommentar
Fra : dabj

Dato : 20-03-08 20:03

Hej jewo!
De hænger ikke på træerne længere, men her er en på 23`.
Du kan jo prøve at kontakte sælger.
http://www.baadgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=772
Mvh
dabj

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-03-08 20:38

Kan ikke rigtigt se om det er en kragejolle men faldt lige i svime over hele den fortælling

http://www.johannegildet.dk/Johannes%20historie%20i%20billeder-filer/frame.htm

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-03-08 23:46

Kragejolle, 23 fod, 4 sovepladser, skrogmateriale træ, sejltype fog, bredde 2,4, dybde 0,9, Kg 2000 diesel, Står på land i Svanemøllehavnen, men bliver forårsklargjort, og søsat 4. april 2008. Byggeå 11.500,- 17-03

Kragejolle, årg. 1995, 10 hk Yanmar diesel, En særdeles velholdt jolle, kun brugt få uger pr. år. Længde 5m, bredde 2m, dybgang 0,7m. Lærk på eg, teakdæk, gaff kutter, 2 ankre, sprayhood, bomtelt, Bre 77.000,- 19-03

Kragejolle, årg. 1950, 18 fod, skrogmateriale træ diesel, Kragejolle sælges, sejl og mast intakt. Motor stand vides ikke. Medfølger optrækkervogn. 6.000,- 17-03
Kragejolle

Fra DBA

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 10:58

Hvad er nu det er du kommet på andre tanker?? Jeg hentyder til dit nye link

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 21-03-08 11:17

Ja jeg vil gerne en jolle med ringdæk og sprydsejl!

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-03-08 16:02

Måske er det "Agnete" du søger. Den har været til salg, og jeg mener at den stadig er det.
Det er et gammelt velrenomeret TS skib.
Ejer Dan Stockmann tlf 32 95 19 80.
I Faaborg ligger "Elfrida" til salg. Ejeren er på vej hjem fra Trinidad med sit nye skib.
Hans kone, Gitte, er på tlf.41 10 40 75. Frida er gaffelrigget.
Prøv at gå ind på TSshjemmeside. www.ts_skib.dk.

Bjørn

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-08 16:32

Det her link virker vist bedre http://www.ts-skib.dk/

Kommentar
Fra : jewo

Dato : 21-03-08 16:46

Hej Bjørn.
Så lykkede det.
Det er et fint link og med nogle spændende emner.

takker

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 21-03-08 16:55

Jeg er på igen

Hvis du ikke vil af med så mange penge og bor på Fyn, så er halvparten i drivkvasen "Karen" en god mulighed.
Du kommer ikke til at sejle bedre i noget dansk fartøj end i en drivkvase!
Jeg har selv i mange år sejlet drivkvase. Det var Mæfikken som du også kan finde i fartøjslisten.

Bjørn