/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Ensartede vægge
Fra : Frants
Vist : 555 gange
31 point
Dato : 25-02-03 08:32

Jeg har revet nogle vægge ned i mit hjem og lavet nogle halvmure.
Halvmurene er groft pudsede af min murer.
Jeg har dampet tapetet af på væggene omkring.
Væggene står nu i det rene puds - finpusende.
Jeg ønkser at spartle mine halvmure så de har samme struktur som
de øvrige vægge.
Hvilken spartelmasse/sandspartelmasse skal jeg bruge så alle
vægge kommer til at ligne hinanden?

Frants

Kommentar
Fra : 120103101478

Dato : 25-02-03 16:08

hej frants.det du er i gang tror jeg ikke der bliver et godt resultat ud af, for hvis man har en pudset væg som er fin og en anden væg som er af en anden struktur er det meget svært at lave samme struktur med et godt resutat hvis man kun smører et tyndt lag på som det lyder til du vil.Jeg ville i dit sted raspe af det sted som er fin-puds og købe en mørtel som er mere grovkornet,det kan du få nede på mørtelværket for en slik.grunden til jeg skriver det her er fordi jeg har haft et lignende problem,godt nok ikke med halvmurer eller buer men ganske almindelige vægge.hilsen keld