/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
gærekasse/kobling
Fra : københavner
Vist : 1160 gange
100 point
Dato : 16-03-08 22:51

idag jeg har køret min fiat punto 94 1,2, så når jeg skifte gære den larme hvor kan se gærekasse oil beholder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 22:58

Hvis du mener Gearkasse så er der som regel en prop i siden på gearkassen der skal være olie op til proppen Men det kan jo også være F.eks udrykkerleje i koblingen der laver lyde

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 17-03-08 00:06

Din gearkasse har ikke en decideret beholder. Olien er i gearkassen, men få kigget efter, at olien ikke forsvinder ved trækakslerne (pakdåserne ) eller øvrige samlinger.
Hvis den knurrer ved skift, så forsøg med lidt langsommere skift, og se (hør) om det afhjælper problemet. Så kunne det tyde på slidte synkromeshringe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-03-08 00:07

Opslidt udrykkerleje kommer af den uskik med at holde koblingen nede i længere tid af gangen . F. eks. når man venter for rødt lys.

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 13-04-08 21:02

Hvis det er mellem hver eneste gearskifte, er det nok olien den er gal med.

Er det kun ved skift mellem f.eks. 1. og 2 , er det en større sag. Så er det højst sandsynlig en synkroniseringsring, som er opslidt (kan læse at den er fra 94') , så skal gearkassen skilles ad, og der skal monteres en ny ring.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-04-08 22:12

Der må da også være en løsning på problemet sååe hva med at fortælle og så evt.at lukke spørgsmålet ??