/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Behandling af forstuvet ankel
Fra : Peder99
Vist : 2571 gange
300 point
Dato : 16-03-08 22:40

Hej

Jeg kender godt normale genoptræningsmetoder til en forstuvet ankel.
stabilitetsøvelser jf. STIGE princippet med vippebræt, trampoling og løb

Men er der en der kender til andre genoptræningsmetoder/behandlingmetoder af en forstuvet ankel eller evt. creme og andet der kan forbedre genoptræningen?

Peder

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 22:47

Hvis du kender en der handler med alowera produkter har de en creme der hedder heat det er bare alle tiders Men det gælder selvfølgelig om at være varm når der genoptrænes da det ellers kan skade mere end at gavne med for mange øvelser

God bedring SunoFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 22:49

Ellers er der også noget at se på her om emnet
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/forstuvet_fod.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 22:54

Fandt lige den creme jeg snakker om Ved ikke om du kan få den billigere andre steder Bare for at du kan se den at jeg har fundet frem til denhttp://www.med24.dk/hudpleje/specialcremer/aloe-vera-heat-150ml/product_info.php/cPath/50_227/products_id/129

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-08 23:35

Peder99

Spørg dog din læge, en eller anden creme kan da ikke helbrede en forstuvet ankel !!!!

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 16-03-08 23:52

Jeg ville nok holde mig til de øvelser som ortopædkirurger anbefaler, og gå langsomt frem med genoptræningen,så du ikke overbelster led og muskler. http://www.ortopaedkirurgi.rn.dk/NR/rdonlyres/AEBC02CC-5DDA-4E98-9774-90193B01B953/0/020_forstuvet_ankel.pdf

--- @sunowich. du ved godt at der bliver spurgt om genoptræningsmetoder og stabilitetsøvelser????

Hvor meget tror du selv på,at aloe vera cremen kan genoptræne stabilitet??? . Den kan allerhøjest varme led og muskler op.

Kommentar
Fra : Nyx-x

Dato : 17-03-08 00:45

Du kan også prøve at købe en creme der hedder traumel, eller noget der ligner. En af mine venner som træner en del. Sværge til den, når han har fået buler og blå mærker eller de par gange han har forstuvet anklen. Den erstatter ikke diverse råd fra læge og dennes behandling. Men det slår hævelsen hurtigere ned siger han.
Du skal komme et rigt lag på,massere lidt ind også, hele vejen rundt om anklen. Så kommer du husholdningsfilm omkring så det dækker lidt over og under. Derefter en bandage på, for at varmen får det til at trække ind. Hverken bandagen eller husholdningsfilmen må stramme så det er ubhageligt eller stopper blodomløbet. Jeg bruger samme fremgangsmåde på mit knæ. Som jeg slog voldsomt for en del år tilbage. Det værker ind i mellem. Det synes jeg hjælper på det. Problemmet går nok ikke væk i mit tilfælde. Min læge kan ikke gøre noget ved det siger han. Men så afhjælper det symptommerne indtil de kommer igen næste gang.

Man kan så også købe både misktur og en pille der ligges under tungen og opløses af mundvandet. Der så bare skulle hele indefra. Intet er det har været undersøgt for virkning. Så det er vel bare en beslutning om tro, ligesom m aloe vera og ligende. ;)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-03-08 02:13

Peder mine link kommer i forkert rækkefølge Der er åbenbart et par stykker der ikke ka læse længere end at blive stødt over at der nævnes noget udmærket creme Jeg har skam haft forstuvet fod så det vil noget og snakker af erfaring men der er altid nogle der skal ytre sig om andres indlæg i stedet for at holde sig til egne svar At du skal til læge hvis du er syg regner jeg med du godt ved og der er det jo lige der, at linket til netlægen kommer ind .Du spørger jo selv til creme så, ja det er enormt godt det jeg nævner.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-08 03:01

RAPPE RAPPE RAP RAP RAPPE RAPPE RAP RAP RAPPE RAPPE RAP RAP RAPPE RAP RAP :O()

KÆRLIG HILSEN SUNO WANDA FISK SOM ELSKER SOLEN OG LYSET OG NATUREN OG RIGTIG GOD REST SØNDAG OG MANDAG OG TIRSDAG OG RESTEN AF ÅRET OG NÆSTE ÅR, SOM SKAL UD OG ARBEJDE NU , OG ER SÅ DEJLIG LALLETÅBEGLAD, OG ER SÅ GLAD FOR AT KUNNE KOMME IND I EN TRÅD OG RAPPE RAPPE RAP RAP

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 17-03-08 09:29

Afhængig af, hvad du selv "tror på", så er der også mulighed for at gå til en god healer eller at prøve noget mere anerkendt som laser-terapi.

Du kan google efter laserterapi eller f.eks. læse om det på http://powermedic.dk/da/LaserTerapi/ .

God bedring!

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-08 11:04

Jeg så lige dette katastrofeindlæg fra tågebanken i en anden tråd LOOL "Nyd" ham lige
Du godeste.

SunoVITSEN gjorde igen, og denne gang med manér. Hvad i himlens navn har alt det nedenstående crap med spørgsmålet at gøre? http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=114563#1298736

INGENTING......Absolut 0 og INGENTING, men tågebankens behov for at ævle om sig selv, er så stort at han formentlig revner, hvis han ikke kan komme af med sine ligegyldigheder.

Hvad theskeen i champagneflasken angår, så har den ingen betydning. Men småtkørende folk elsker jo at tro på sådan noget lidt mystisk.

Citat
Jeg var på ferie i Spanien oppe i det nordlige der lærte jeg et par ældre damer at kende og vi fik et enkelt glas champange jeg havde købt på den lokale bodega som jo er en vinforretning med massere af tønder man så smager fra og så får noget med enten på rigtig flasker eller man ku selv have plastdunke med og få tanket op.Da vi ikke ku drikke så meget som der var i flasken så sagde den ene dame at jeg bare sku tage en teske og hænge ned i hullet på den åbne flaske så selve skehovedet ragede op ,så ville brusen blive i den Som sagt så gjort .Næste morgen var der lige så meget brus som aftenen før Jeg undrede mig over det og de svarede la nu være med at være som en Tysker der vil vide alt Bare accepter det og det har jeg så gjort siden Samt tænkt over den gamle spanske kvindes vise ord

Så får tågebanken lige en tilrettevisning af spørger LOOOL, idet hun aldeles ikke var interesseret i at høre om hans Gabriel Jensen udflugter og samvær med ældre damer, hvorefter tågebanken smider et tøsefornærmet tudekikseindlæg - se nedenstående LOOOL

Citat
Er du nu der igen Jae man ka jo ikke engang kalde dig morgensur specielt for det er jo det samme med dig om aftenen: Jeg vil foreslå at du søger ind et sted for Højere videnskab sammen med nogle på "" dit niveau" eller mere specefikt fortæller ved porten til dit" gudommeligespørgsmål " at andres meninger sådan set rager dig en fjer med mindre vi syntes sådan ca det samme som dig Hmmmm sir jeg bare og tænker hvoffor var jeg dog så godtroende at min bemærkning overhovedet kunne bruges i dit eget lille ego univers

Hav en dag
Og som den gamle sagde til mig sir jeg så til dig" Tysker"
Og ps jeg har skam også oflevet noget uforklarligt nogle gange
men det gider du vel ikke høre om her i det meget specielle rum såe benet ud af DIT LILLE RUM

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-03-08 12:15

Jeg vil tro at det der Aloe Vera (som så meget andet der sælges på den måde) ikke er hverken bedre eller værre end traditionelle produkter.

Traditionelt benyttes i de situationer en kamfer-creme. Selv bruger jeg sommetider en 'tigerbalsam' - jeg synes den lindrer lidt, den er billig (i de der lavpris import-butikker som Søstrene Grene/Tigeren) og etiketten er meget flottere end den kamfercreme min mor plejede at købe i Matas. Også lidt hyggelig med det navn, ikke? Om den ud over at lindre også fremskynder helingen, det ved jeg ikke. Jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 17-03-08 12:24

henrikkrebs

Det kan godt være at præparatet i videnskabelig betragtning ikke virker, men man skal ikke underkende placeboeffekten. Tro kan flytte bjerge. Selvfølgelig ikke selve hævelsen, men (uden på nogen måde at være troende) smerterne kan lindres

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-03-08 12:32

Ja, jeg er enig med krummen. Det fremgår vel også ved nærlæsning.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-08 13:29

Jo, men det er ikke alle der er så kvikke som du og jeg LOOL

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 17-03-08 16:55

Tak for jeres kommentarer!

Jeg syntes folk (klumme) skal nøjes med at svare på mit spørgsmål og lade mig bedømme om de kommentar der kommer er relevante eller ej!

Jeg håbede på der var nogle der havde erfaring med nogle lidt mere alternative behandlingsmetoder! Jeg har hørt at det kan dulme smerterne lidt at smøre kamfer/heat creme på, men tror ikke det hjælper!

Den med laser-terapi var måske værd at undersøge lidt nærmere!

mvh
Peder

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 17-03-08 17:21

Idet jeg frygtesløs udsætter mig Peder99's afvisning af det legitime i i mit følgende indlæg:

Spørgsmålet går på "metoder der kan forbedre genoptræningen", så må jeg indrømme at http://powermedic.dk/da/LaserTerapi/ for mig lugter meget tydeligt af fup og fidus og derfor ikke kan regnes for en "metode der kan forbedre genoptræningen".

Jeg vil foreslå at man før man smider penge ud på noget sådant selv opsøger en uafhængig kilde. Lad dig ikke nøjes med kilder der præsenteres af folk men økonomiske interesser i laserterapi. Find selv en du stoler på.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 17-03-08 20:14

Måske kan du få hjælp via akupunktur behandling
mange links her

http://www.google.com/search?hl=da&q=%2B%22forstuvet+ankel%22%2B%22akupunktur%22&lr=

Kan se du bor i Odense, fandt en behandler her, som bl.a. behandler sportsskader

http://www.ditlivditpotentiale.dk/index.html

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-08 21:11

Peder99

Du kan da bedømme alt hvad du lyster, men det skal da ikke afholde mig fra at kommentere et indlæg i den tråd du har startet. Der er ikke tale om en patenteret ret til tråden... husk det peder. Kan du ikke li den duft, så kan du bare blokere mit nick. Det er jeg forsåvidt kold overfor

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 18-03-08 09:19

Mine forslag er ikke taget ud af den blå luft...!

Jeg har igennem tiden - afhængig af årsagen - haft udmærkede erfaringer med både healing og laser. Og for den sags skyld også med akupunktur, da min arm på et tidspunkt havde "sat sig fast".

Men der er forskel på behandlere ("håndværkere") og deres talenter, både her som i alle andre brancher.

At enkelte brugere hellere vil have ondt i længere tid end nødvendigt, eller fylde sig "unødig" med syntetisk medicin, det må være deres sag. Men derfor skal der være plads til at spørge om /svare på alternative veje.

Og min mening om diverse cremer er blandet, men jeg faktisk brugt Eeze-spray på en rejse. Det dulmede smerterne, men om det fremmede helingen...?

Kommentar
Fra : Peder99

Dato : 20-03-08 00:07

Til Klumme.

Du er da for dum og høre på!!!!

Har du ikke andet at lave end at genere os andre?

Prøver at bruge denne side til noget fornuftigt!

Annuller spørgsmålet
Fra : Peder99

Dato : 24-03-08 19:45

Jeg gider ikke høre mere på klumme så stopper denne tråd!