/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Fra firmabil til privatbil
Fra : DennisLaursen
Vist : 1638 gange
20 point
Dato : 16-03-08 17:44

Hej allesammen

Jeg er meget i tvivl om regelerne vedr. frikøb af +moms varevogne. Jeg overvejer at købe en VW sharan fra 99, men den jeg har brændt mig varm på er en "+moms" bil. Mit spørgsmål er så: Er det bare at købe bilen og inregistrere den som privat bil, og så får man en regning fra skat på 25% af købsprisen, eller hvordan fungere det? håber i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-08 17:50

Du betaler momsen når du køber bilen, ingen regning fra Skat bagefter, ellers er det ja til dit spørgsmål, den skal synes som privat bil og bagefter har du misundelses afgiften at døje med

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-08 18:11

Ja, som sagt betyder det, at det du skal betale for bilen er prisen der er oplyst og så momsen oveni.

Jeg formoder hermed, at der ikke er tale om en bil de har kørt afgiftsfri.....(typisk biler fra stat, kommune, politi og taxi o.s.v.)...for hvis den har det, så skal der betales mange penge i registreringsafgift...

En Sharan fra 99.....Vær opmærksom på, at såfremt dens tilladte totalvægt er på mellem 2001 og 2500 kg, , så koster den altså på benzin 8180,- og på diesel 9070,- om året i vægtafgift

Og selvfølgelig dyrere såfremt totalvægten er større end 2500 kg

Kommentar
Fra : erling4401

Dato : 17-03-08 06:50

Jeg går ud fra du køber bilen indregistreret hos en forhandler eller hos en privat, s kommer der ikke en ekstraregning på reg. afgift, og så skal den forøvrigt ikke synes ekstraordinært p.g.a. at den overgår til privatbil hvis sidste syn er mindre end to år.
Held og lykke med projektet.