/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Problem med dvd eller tv?
Fra : Svenskeren
Vist : 314 gange
50 point
Dato : 24-02-03 13:11

Jeg har en Matsui dvd (3 mdr. gammel) og et 14" Funai tv med video ( ca. 6-8 år gammelt)
Problemet er at på nogen dvd'er bl.a. Thin Red Line og Taxi så "blinker" billedet mellem mørkt og lyst og den øverste tekst linie flimrer men kun på disse film. på de andre jeg har er der intet galt. Hvis jeg sætter dvd'en til mit stue tv er der intet galt, heller ikke hvis jeg ser filmene på min pc!
Er det mit tv det er galt med?? Og hvorfor så kun på nogle film? Der er ingen forskel på om et er nye eller gamle film (og alle film er originale)
Skal vel lige tilføje at tv/dvd normalt står i en lastbil.

Mvh, Jan

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 24-02-03 13:18

Mit bud ville være, at der er kompatibilitetsproblemer. Har for nylig oplevet det samme med en video og et tv: Flimmer, men kun på nogle film. I det tilfælde var det tv'et, som også var gammelt, som ikke kunne fortolke signalerne fra videoen.
Løsning? Tja... tror ikke der er nogen. Andet end at du skal købe et nyt tv. Men det kan jo være, at der kommer et svar senere i denne tråd som er brugbart...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-02-03 13:36

Jeg tror mit svar er det samme som PowerRanger. Vi har tidligere været inde på problematikken omkring hvilke signaler der er "gode". Hvis DVD'en understøtter flere signaltyper (S-VHS, VHS, RGB mv) kunne du forsøge dig med at anvende noget andet end du gør idag. Kig eventuelt lige dit scartkabel efter om det er fuldkablet eller et almindelig VHS-video kabel uden ekstra dikkedarer.

Suser du ud og køber nyt TV, bør du forsøge at få noget der kan modtage RGB, næstbedst S-VHS.

kig http://www.kandu.dk/dk/spg/11349 , der var vi inde på noget der ligner.

Kommentar
Fra : Svenskeren

Dato : 24-02-03 22:17

Jeg tror desværre at det er mit tv der driller -øvøv-
Har prøvet med en PS 2 og der er det også galt (og kun med de samme film!)
Mit scart er fuldkablet (tror jeg/der er ledninger på alle stik)
Har forøvrigt store problemer med at åbne kandu.dk. er det kun min forbindelse der driller eller også hos jer andre?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 50 point
Dato : 25-02-03 08:34

Næ, kandu "vælter" fra tid til anden - det er ikke alt for stabilt.

Mht TV'et.

Godt - kablet er "fuldkablet".

Kig i fjernsynets manual om du har andre aux-indgange end alm video (S-VHS eller RGB). Vælg en af dem. Gå på DVD'ens menu og vælg outputtype magen til hvad du har valgt på TV'et. Du'er det ikke, så må du gå den tunge gang til radiomanden. Tag din DVD med og prøv om skidtet virker inden du køber noget, eller få fuld returret.

Held og lykke med skidtet.

(og, keep on trucking').

Kommentar
Fra : Svenskeren

Dato : 25-02-03 08:55

10-4 and roger that

Bliver desværre nok nød til at gå den tunge gang

Tak for hjælpen

-Jan

Godkendelse af svar
Fra : Svenskeren

Dato : 26-02-03 07:51

Tak for svaret 3773.