/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Elspareskinnen virker ikke
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 498 gange
31 point
Dato : 16-03-08 08:23

Elspareskinnen har igennem lang tid virket upåklageligt. Men nu er den begyndt ikke at virke. Jeg har læst på nettet, at mange andre har haft lignende problemer. Løsningen skulle findes i WAKE-ON-USB i BIOS og under enhedshåndtering. Men jeg kan ikke finde noget der bare minder om det i BIOS og alle USB-rodhub står til at tillade computeren at slukke for udstyret. Er der nogen der har løsningen? Eller er det bare elspareskinnen der er gået i stykker?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 16-03-08 08:26

Har du prøvet at koble på en anden USB udgang ? Virker din USB stik til andre funktioner, F.eks. din printer.
Dette for at prøve om det er din strømskinne som er i udu`.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-03-08 08:27

Jeg har 5 stik bag på og 2 foran. Alt udstyr virker i stikkene, undtagen elspareskinnen.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 16-03-08 08:57

Så er det jo skinnen der er brændt af

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-03-08 08:58

Den leverer stadig strøm til udstyret der sidder i, men afbryder ikke.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 41 point
Dato : 16-03-08 09:06

Skaf en ny skinne.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-03-08 12:28

Det er sansynligvis en opsætning i bios der skal ændres. Det har jeg været ude for engang.

Prøv den dog i en anden computer eller prøv en anden skinne, de var ihvertfald billige i harald nyborg da jeg købte min

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-03-08 16:35

Den mest effektive og stabile el-spareskinne er vel nok den model med en manuel afbryder, som slukker for det hele. - Den kan købes for næsten ingen penge, og er ofte på tilbud til ca. 20 kr.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-03-08 17:30

Citat
Den mest effektive og stabile el-spareskinne er vel nok den model med en manuel afbryder, som slukker for det hele. - Den kan købes for næsten ingen penge, og er ofte på tilbud til ca. 20 kr.

Helt enig. Men hvis man, som jeg, er lidt doven, så er usb løsningen nem

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-03-08 20:26

Så skal man da også være ualmindelig doven, hvis man ikke orker at trykke på en enkelt knap!

Kan du se at sove uden briller?
Kan du ligge i din seng uden stok?

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 16-03-08 21:31

Så skal jeg jo både trykke på "start - luk computeren - luk" og trykke på en knap bagefter
Det går jeg hurtigt hen og bliver helt udmattet af

Men ja.. Når jeg slukker for tv'et, bliver kontakten hvor alt (video, stereo, dvd, tv, CDTV, CD32, pladespiller, båndoptager + spolebåndoptager) bliver slukket på en gang. Så jo, jeg benytter jo trods alt nok også dit eksempel

USB skinnen var nok et impulskøb engang jeg var i harald nyborg

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 16-03-08 21:34

Tak for svaret stilkene.