/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Chrom
Fra : kemo187
Vist : 1874 gange
100 point
Dato : 15-03-08 10:25

Hvordan fjerner man rust på chrom uden og risse det, og så det ikke kommer igen..?

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-03-08 10:32

Det kan du ikke, men du kan polere det væk med AUTOSOL (http://www.satex.dk/brand.php?brand=Autosol) Du kan købe det næsten alle steder hvor de har autoprodukter. Men rusten vil komme igen. Du kan evt. behandle med voks efterfølgende, men det vil stadig kun holde en begrænset tid, - du kan også spraye klar tectyl på, hvis du kan leve med at det så føles fedtet. Ellers er der kun knofedt der kan holde det nede.
Løsningen er at omforkrome det.

Kommentar
Fra : poul1erik

Dato : 15-03-08 10:35

Lige dele vand og fosforsyre.Du kan kun beskytte ,rust kommer altid igen.

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 15-03-08 10:39

Hej,

Der er flere muligheder - men jeg har gode erfaringer med dette produkt:

http://dinmc.dk/catalog/product_info.php?cPath=177_185&products_id=123

MVH
Lars

Kommentar
Fra : MissBe

Dato : 15-03-08 11:03

rusten kommer der hvor der er 'huller' i cromen

---jeg vil sige lige som stilkene omforkromning

hvis det er for dyr en løsning
så rens rusten væk
og
laker med en klar lak der er god til metal !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-08 15:00

Der kommer rust ovenpå forkromet jern fordi forkromningen er noget billigt pyntekrom uden beskyttende effekt. laget er uden kobbergrund og for tyndt.
Puds rusten af.
Jeg har haft en god langtidsvirkende effekt af derefter at behandle med silikone, som forsegler de små huller i kromen, og holder bedre til fugt end diverse andre midler.
Puds efter med en lille klud med en god silicone. f.eks. MS4 på flaske. Sådan at de gnubbes godt ned i overfladen.,

Alternativet er som stilkene skriver at få genstanden forkromet rigtigt. Se i telefonbogen under forkromning.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 15-03-08 21:42

hvis det lykkes at få pudset rusten væk,så efterrens med cellulosefortynder, og slut af med en lakering med Zaponlak. <mvh. K.

Kommentar
Fra : biker-ew

Dato : 20-04-08 21:00

omforkromning eller find ny dele.spil af penge med at prøve t stope rusten mvh